Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Så tittar du på kvällens Apple-event

Tråden skapades och har fått 77 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Avstängd
  • Falun
  • 2019-09-10 21:31
Ursprungligen av zinned:

Han skrev att jag hade felaktiga förväntningar när jag tydligt skrev att jag inte hade några förväntningar innan eventet. Alltså ett direkt felaktigt påstående och därav min rekommendation att läsa inlägget igen.

Ja du skrev att du inte hade några förväntningar men resten av inlägget antyder om annat ?

  • Medlem
  • Malmö
  • 2019-09-10 21:32
Ursprungligen av Innis:

Ja du skrev att du inte hade några förväntningar men resten av inlägget antyder om annat ?

Du förstår skillnaden mellan att inte ha några förväntningar innan eventet och sedan ge sina åsikter på produkterna efter eventet, va?

  • Avstängd
  • Falun
  • 2019-09-10 21:35
Ursprungligen av zinned:

Du förstår skillnaden mellan att inte ha några förväntningar innan eventet och sedan ge sina åsikter på produkterna efter eventet, va?

Och det var åsikterna som ger sken att du hade förväntningar ändå fast du påstår motsatsen ?

Lyckat event, iaf för mig.

Höjdpunkter.
Apple TV+ för knappa 50-lappen. Verkligt bra pris och See vill jag gärna se.
Watch 5 med alltid på skärm... otroligt + det andra. Väntar bara på en glucose-mätning (socker) också så är lyckan gjord.
iPhone 11 Max, maxxat med bra grejor.
iPadOS såg riktigt bra ut.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2019-09-10 21:39
Ursprungligen av Innis:

Och det var åsikterna som ger sken att du hade förväntningar ändå fast du påstår motsatsen ?

Men herrejisses...om jag säger hur det ligger till, varför då insinuera motsatsen?

Jag hade inga förväntningar, satt inte med fingret på Beställ-knappen under eventet. Jag var nyfiken på om jag kunde bli imponerad, som så många gånger innan, och kanske to m så pass att jag skulle köpa nytt men nej. Min upplevelse var att det var bleka produkter, vilket endast var det jag skrev.

Varför andra, som du, insinuerar att jag säger eller känner något helt annat än vad jag skriver är ju löjligt.

  • Avstängd
  • Falun
  • 2019-09-10 21:39
Ursprungligen av CekariYH:

Lyckat event, iaf för mig.

Höjdpunkter.
Apple TV+ för knappa 50-lappen. Verkligt bra pris och See vill jag gärna se.
Watch 5 med alltid på skärm... otroligt + det andra. Väntar bara på en glucose-mätning (socker) också så är lyckan gjord.
iPhone 11 Max, maxxat med bra grejor.
iPadOS såg riktigt bra ut.

Ser verkligen fram emot Arcade och Tv+

Ursprungligen av Innis:

Ser verkligen fram emot Arcade och Tv+

Spelar inte men Arcade såg ju onekligen bra ut och med rätt prislapp. Däremot blev jag lite sugen på det där spelet för iPhone vad det nu hette, verkligen läckert.

  • Avstängd
  • Falun
  • 2019-09-10 21:47
Ursprungligen av CekariYH:

Spelar inte men Arcade såg ju onekligen bra ut och med rätt prislapp. Däremot blev jag lite sugen på det där spelet för iPhone vad det nu hette, verkligen läckert.

Ja vad är 50-60:- egentligen. Dessutom en gratis månad så man kan prova och se ifall det är något.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2019-09-11 01:54

Tittat klart på keynoten nu, ska dock sova då jag har saker att göra 15:00 idag

  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2019-09-11 06:29

När jag läser kommentarerna (här och på andra ”appleforum”) om vad Apple visat upp så känns det som att jag sitter på ett fackföreningsmöte på ett normalstort svenskt industriföretag. Gnäll, gnäll, besvikelse, gnäll. Majoriteten är besvikna och vill ha mer.
Jag tycker ni har orimliga förväntningar helt enkelt. Värst är väl de som tycker sig ha bättre koll på teknik, marknad, ekonomi och generellt företagande än Apple.

Själv är jag helt ok med vad Apple visade upp, jag spelar inte, men dottern vill ha Arcade, jag hoppas kunna byta upp mig till en Pro Max, får se vad löneförhandlingarna leder till i höst.
Vill gärna ha en AW5 också men min iMac 27” late 2009 behöver snart en ersättare så det får nog komma först.

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2019-09-11 10:07
Ursprungligen av Mackan1984:

Så det är en tredje iteration av A10?
A10 fusion i iPhone 7 och iPad (6th gen), A10X i iPad Pro (-17) och nu denna A10 fusion iPad (7th gen).
Börjar bli förvirrande.

Verkar vara samma gamla A10, dubbelt så snabb syftade på nån laptop de jämförde med.
Men den har smart connector.
Förvirrande ja, den använder fortfarande den gamla pennan.

Visst kan det vara gnälligt och man har för stora förväntningar. Mycket som visades upp var bra. Gillade Apple TV Plus som blev billigare än jag trodde.

Men en del klagomål tycker jag är befogat. Att de två iPhone 11 PRO modellerna fortfarande har 64GB som instegsminne exempelvis.
Borde ha varit minst 128GB i slutet av 2019, även en del amerikanska YouTubers reagerar på det:
https://www.youtube.com/watch?v=Ew-kRqTp0oo

  • Medlem
  • Malmö
  • 2019-09-11 11:19

Löjligt också att gnälla på "gnället".

Vem som helst här ska få uttrycka sina åsikter, baserade på deras förväntningar och/eller världsbild, utan att behöva tryckas ner.

Arcade delen var rätt bra, ska bli kul och se hur det artar sig.

Annars hade hoppas på att 11 fick oled skärm och högre upplösningen.
Kan även hålla med om att 64gb är lite klent i förhållande till pris men för min del passar de utmärkt.

Hoppas dock fortfarande på en SE 2 ”mini XR”

Trodde man skulle höra nåt om HomePod och kanske se en mini version av den. Så man undrar lite om framtiden för systemet?

  • Avstängd
  • Falun
  • 2019-09-12 07:24
Ursprungligen av johnh3:

Trodde man skulle höra nåt om HomePod och kanske se en mini version av den. Så man undrar lite om framtiden för systemet?

För att detta är ett primärt Apple event. Tror gör man in kyrkan ?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2019-09-18 12:49

Blir ett MacOS Catalina och Mac event i Oktober med: https://www.macrumors.com/2019/09/10/apple-ma...

  • Medlem
  • 2019-09-18 14:34
Ursprungligen av Bittin^:

Blir ett MacOS Catalina och Mac event i Oktober med: https://www.macrumors.com/2019/09/10/apple-ma...

IF Apple holds an October event that sees the launch of new Macs, such as the rumored 16-inch MacBook Pro, macOS Catalina could be timed with the release of the new machines.

Bevaka tråden