Har du provat med "påminn mig om Kalle i morgon i listan jobb"
Då lägger Siri till det hela i den listan.
Men min klocka tar hänsyn till min förvalda lista
Jo, det är så jag lägger in grejer exempelvis i min inköpslista. Men jag vill, som alltid, kunna säga ex ”påminn mig om hunden när jag kommer hem” utan att behöva specificera lista. Läser på twitter att jag är långt ifrån ensam om strul, så får väl hoppas på en lösning framöver. Vissa har löst det genom unpair/pair av klockan men jag vet inte om jag orkar det. Kanske dyker upp andra problem istället.
Synkar påminnelser fortfarande för dig? Tar det mycket längre tid än förut att skapa en ny påminnelse med klockan?
En annan ”nyhet” jag ogillar skarpt är att om jag lyssnar på typ en podd på min iPhone i mina AirPods så kunde jag tidigare prata med Siri på klockan (för att t.ex. lägga till något till inköpslistan) utan att podden avbröts. Siri lyssnade genom klockans mikrofon och svarade genom klockans högtalare. Podden spelade i mina AirPods hela tiden. Nu funkar det inte längre. Så snart jag börjar prata med Siri på klockan så pausas ljudet i mina Airpods, klockan väntar nån sekund och så hör jag ”Siri-ljudet” i mina Airpods och måste prata genom dom. Såååå störigt. Det bryter min podd och det tar mycket längre tid. Suck... varför.