Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iPhone 11 är passé nu börjar ryktena om iPhone 12

Tråden skapades och har fått 41 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Lanseringen av iPhone 11-serien är fortfarande rykande färsk men det stoppar inte den eviga ryktesmaskinen från att bjuda på lite konceptbilder på hur iPhone 12 kan komma att se ut.

Läs hela artikeln här

Notchen är en av dom största anledningarna till att jag behåller min iPhone 7:a och vägrar uppgradera till någon annan nyare modell. Och nu när Apple slår ihjäl 3D Touch bli anledningarna att uppgradera allt färre.. skulle jag uppdatera i dagsläget så lutar det mot en iPhone 8.

Jag hoppas fortfarande på en SE 2 med helskärm (XR/11 mini).

Annars hoppas jag på att telefonerna blir lättare, upplever iPhone X som en aning tung skulle vilja ha en vikt klass likt iPhone 8 (ca 150g).

Men framförallt Touch ID under skärmen!

  • Administratör
  • Malmö, Sweden, Sweden
  • 2019-09-30 23:13

Måtte övriga starta kopieringsmaskinerna redan nu!

fattar inte det där med notchen, efter en timma ser man den inte ens (eller lägger märke till iaf)

Ursprungligen av CekariYH:

fattar inte det där med notchen, efter en timma ser man den inte ens (eller lägger märke till iaf)

Håller med! Flärpen är inget man tänker på efter en kort tids användning.

Ursprungligen av CekariYH:

fattar inte det där med notchen, efter en timma ser man den inte ens (eller lägger märke till iaf)

Jag håller definitivt med även om jag gärna ser en teknisk lösning som gör att det kan tas bort.

Ursprungligen av CekariYH:

fattar inte det där med notchen, efter en timma ser man den inte ens (eller lägger märke till iaf)

Enig, anser att kantinerna borde bli tunnare. Likt övriga mobiler.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2019-10-01 08:47
Ursprungligen av CekariYH:

fattar inte det där med notchen, efter en timma ser man den inte ens (eller lägger märke till iaf)

Flertalet appar vars GUI inte är anpassat/kan anpassas till denna. Det blir därmed ett störningsmoment för användaren, som inte hade funnits där om flärpen hade varit borta.

Ursprungligen av zinned:

Flertalet appar vars GUI inte är anpassat/kan anpassas till denna. Det blir därmed ett störningsmoment för användaren, som inte hade funnits där om flärpen hade varit borta.

Sant, men varför skulle dom inte kunna? Är väl bara en fråga om design eller så behåller man designen men gör den "kortare" så det hamnar i underkanten av flärpen.Vad jag tror är att dessa utvecklade räknat med att flärpen skulle försvinna rätt snart och gav sjutton i att gör nått åt det, men vad vet jag.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2019-10-01 12:45
Ursprungligen av CekariYH:

Sant, men varför skulle dom inte kunna? Är väl bara en fråga om design eller så behåller man designen men gör den "kortare" så det hamnar i underkanten av flärpen.Vad jag tror är att dessa utvecklade räknat med att flärpen skulle försvinna rätt snart och gav sjutton i att gör nått åt det, men vad vet jag.

Kan kan de ju men det blir ju knepigare då de måste placera om GUI-elementen så de passar oavsett hur man håller telefonen. Hade inte flärpen funnits så hade sidorna varit identiska och det hade inte spelat någon roll hur telefonen hölls, man hade inte behövt agera på det. Skulle man sedan korta ner bredden så att flärpen hamnar utanför så utnyttjar man inte hela bredden på någon av sidorna, vilket är ett stort minus.

Ursprungligen av zinned:

Kan kan de ju men det blir ju knepigare då de måste placera om GUI-elementen så de passar oavsett hur man håller telefonen. Hade inte flärpen funnits så hade sidorna varit identiska och det hade inte spelat någon roll hur telefonen hölls, man hade inte behövt agera på det. Skulle man sedan korta ner bredden så att flärpen hamnar utanför så utnyttjar man inte hela bredden på någon av sidorna, vilket är ett stort minus.

Om man slipper ta hänsyn till vad som går att ådstakomma i verkligheten är det lätt att bygga perfekta lösningar.

I porträttläge så är det inget problem överhuvudtaget.

I landskapsläge kan det vara ett problem men är ofta inte det.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2019-10-01 13:58
Ursprungligen av BlackSmp:

Om man slipper ta hänsyn till vad som går att ådstakomma i verkligheten är det lätt att bygga perfekta lösningar.

I porträttläge så är det inget problem överhuvudtaget.

I landskapsläge kan det vara ett problem men är ofta inte det.

Så är det

Var förbokar jag?

  • Avstängd
  • Falun
  • 2019-10-01 21:51

Jag väntar till iPhone 13 Max Pro

  • Medlem
  • The space-time continuum
  • 2019-10-02 00:38
Ursprungligen av guggex8:

Notchen är en av dom största anledningarna till att jag behåller min iPhone 7:a och vägrar uppgradera till någon annan nyare modell. Och nu när Apple slår ihjäl 3D Touch bli anledningarna att uppgradera allt färre.. skulle jag uppdatera i dagsläget så lutar det mot en iPhone 8.

Samma orsak att jag ligger kvar på min 8:a (fast den är två år gammal). Hade de tagit bort flärpen och gått över till USB-C så hade jag köpt ny telefon direkt.

Tror jag kommer köpa en iPad Pro 12.9" istället. Kommer det någon nyhet om iPad Pro i höst som kan vara värd att vänta på, eller är det bara att slå till direkt?

Ursprungligen av omartint:

Samma orsak att jag ligger kvar på min 8:a (fast den är två år gammal). Hade de tagit bort flärpen och gått över till USB-C så hade jag köpt ny telefon direkt.

Tror jag kommer köpa en iPad Pro 12.9" istället. Kommer det någon nyhet om iPad Pro i höst som kan vara värd att vänta på, eller är det bara att slå till direkt?

Eventuellt ett event under oktober. Jag skulle nog vänta ut oktober om jag var köpsugen.

Skiter i flärpen, den är inte ivägen när man använder telefonen. Men självklart vore det najs om den inte existerade.

Själv väntar jag på ny iPhone till dess att den har USB-C.

....men jag är fett sugen på en elva. Måste hålla mig...

  • Medlem
  • Malmö
  • 2019-10-02 16:58
Ursprungligen av carlsson:

Skiter i flärpen, den är inte ivägen när man använder telefonen.

För mig är den det

  • Superhjälte
  • 2019-10-02 17:07
Ursprungligen av carlsson:

Själv väntar jag på ny iPhone till dess att den har USB-C.

Tror att Apple hoppar över USB-C och att nästa steg för iPhone inte är någon kontakt alls.

Ursprungligen av Zop:

Tror att Apple hoppar över USB-C och att nästa steg för iPhone inte är någon kontakt alls.

Det hoppas jag verkligen inte, för typ när man ska föra över stora och tunga filer från tex kameran eller ansluta mot något annat USB.

  • Avstängd
  • Falun
  • 2019-10-02 17:20
Ursprungligen av Zop:

Tror att Apple hoppar över USB-C och att nästa steg för iPhone inte är någon kontakt alls.

Det misstänker jag också kommer hända.

Ursprungligen av zinned:

För mig är den det

Av nyfikenhet, vid vilka tillfällen när du använder din X/XS/11 är flärpen ivägen?

Ursprungligen av carlsson:

Skiter i flärpen, den är inte ivägen när man använder telefonen. Men självklart vore det najs om den inte existerade.

Själv väntar jag på ny iPhone till dess att den har USB-C.

....men jag är fett sugen på en elva. Måste hålla mig...

Det väger såpass tungt så att det är värt att avstå köp alltså?

  • Medlem
  • The space-time continuum
  • 2019-10-02 20:24
Ursprungligen av Laserturken:

Det väger såpass tungt så att det är värt att avstå köp alltså?

Ja, för mig är det så i princip.

Väljer att undvika alla produkter som inte har USB-C så långt det går.

Är ju så riktigt rymt smidigt när man kan använda alla sladdar för att fritt ladda alla prylar, oavsett om telefoner, datorer, plattor, spelkonsoler, kameror, hörlurar eller vad det nu än är! ?

Hade absolut köpt ny iPhone idag för 10-15 papp om de skippat flärp och gått över till USB-C.

Nu får 8:an hänga med ett tag till, så lägger jag förmodligen pengarna på en iPad Pro istället.

Ursprungligen av omartint:

Ja, för mig är det så i princip.

Väljer att undvika alla produkter som inte har USB-C så långt det går.

Är ju så riktigt rymt smidigt när man kan använda alla sladdar för att fritt ladda alla prylar, oavsett om telefoner, datorer, plattor, spelkonsoler, kameror, hörlurar eller vad det nu än är! ?

Hade absolut köpt ny iPhone idag för 10-15 papp om de skippat flärp och gått över till USB-C.

Nu får 8:an hänga med ett tag till, så lägger jag förmodligen pengarna på en iPad Pro istället.

Håller absolut med de skulle underlätta en hel del i vardagen, och framför allt slippa dra med sig massa olika sladdar om man är på resande fot.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2019-10-02 23:20
Ursprungligen av theplague:

Av nyfikenhet, vid vilka tillfällen när du använder din X/XS/11 är flärpen ivägen?

T ex när jag använder Remotix-appen. Tangentbordet går inte att ”fälla ner” igen gå knappen ligger bakom flärpen. Måste vända på telefonen i det läget.

Ursprungligen av zinned:

T ex när jag använder Remotix-appen. Tangentbordet går inte att ”fälla ner” igen gå knappen ligger bakom flärpen. Måste vända på telefonen i det läget.

Måste ju säga, det låter ju helt sjukt att utvecklaren av den appen inte fixat detta. På 2 år då?
Jag lägger helt och hållet en sådan brist på dem och inte Apple.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2019-10-02 23:54
Ursprungligen av theplague:

Måste ju säga, det låter ju helt sjukt att utvecklaren av den appen inte fixat detta. På 2 år då?
Jag lägger helt och hållet en sådan brist på dem och inte Apple.

Håller helt med dig. Men, hade inte flärpen funnits hade det inte varit ett problem.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2019-10-03 00:07
Ursprungligen av zinned:

T ex när jag använder Remotix-appen. Tangentbordet går inte att ”fälla ner” igen gå knappen ligger bakom flärpen. Måste vända på telefonen i det läget.

Den utvecklaren får läsa på developer-sidorna om Huan Interface Guidelines och följa råden. Ändå anger de i de senaste uppdateringarna för ett år sedan (versionerna 7.1, 7.1.1 och 7.2) "iPhone X support fixes" och "Support for new resolutions". Men om de följer råden för UIKit ska det inte spela någon roll åt vilket håll man vänder till horisontalläge.

Bevaka tråden