Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iOS 13: ändra ikoners placering i Mail

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej.

Efter att ha uppdaterat till ios 13 så är ikonen för att svara på ett mail och radera väldigt nära varandra. Har redan lyckats slinta några gånger och skockat mail till papperskorgen när jag skall svara på dom. På ios 12 så var dom mer utspridda. Är det något som går att ändra?

Bifogar bild. Nedre högra hörnet alltså.

Tack.

Senast redigerat 2019-10-09 07:51
  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2019-10-07 11:33

Besserwissern i mig påtalar att arkivlådan arkiverar mailet, det slänger det inte så som sker när man har valt en papperskorg (radera).

Håller med, dåligt utnyttjande av skärmytan.

Om du ändrar standard till radera, då borde man öven få en fråga om man vill radera mailet, givet att man har Inställningar->E-post->Meddelanden->Fråga före radering (på)?

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2019-10-08 11:29

Jag tycker också det är sämre, att flytta till Skräp kräver nu fler tryckningar/skrollande
Det finns ju gott om plats för fler ikoner.

Men svaret är "nej", det går inte att ändra.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2019-10-08 12:01

Varför radera mail alls? Jag har nog inte haft flödet att systematiskt radera mail på flera decennier

Ursprungligen av kenjon:

Jag tycker också det är sämre, att flytta till Skräp kräver nu fler tryckningar/skrollande
Det finns ju gott om plats för fler ikoner.

Men svaret är "nej", det går inte att ändra.

Tack för svaret. Hoppas det kommer i en uppdatering att dom ändrar lite placering då.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2019-10-08 15:43

Det är nog inget att hoppas på, tyvärr

Startar man en tråd på 99mac så måste man blir rättad, någon måste ifrågasätta varför man vill nått över huvud taget och någon måste skjuta ner ens förhoppningar. Det är sen gammalt

  • Medlem
  • Malmö
  • 2019-10-09 09:06
Ursprungligen av jurassic579:

Startar man en tråd på 99mac så måste man blir rättad, någon måste ifrågasätta varför man vill nått över huvud taget och någon måste skjuta ner ens förhoppningar. Det är sen gammalt

Hehe Eller så tar man det som en möjlighet att få en annan syn på saker o ting, det är valfritt

1
Bevaka tråden