Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iTunes finns inte

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hur kan jag se mina filmer nu via Apple TV från min iMac de filmer jag redigerat ihop med iMovie. "Slå på iTunes" står det i Apple TV men jag har Catalina nu och då finns inte iTunes längre. Hur ska jag göra för att titta på mina filmer via Apple TV från min iMac?

  • Avstängd
  • Falun
  • 2019-10-14 11:47

Lägg in bilderna på korrekt sätt. Vägrar ladda ner dom.

Ursprungligen av Innis:

Lägg in bilderna på korrekt sätt. Vägrar ladda ner dom.

Jag klickade på bild och sen la upp dom? Hur ska man göra för att göra det på ett "korrekt" sätt?

Tack för utförligt svar men undrar om jag inte ska gå ur den här gruppen och köpa en PC istället, kanske mer användarvänlig?

  • Avstängd
  • Falun
  • 2019-10-15 11:15
Ursprungligen av Mc Tommy:

Jag klickade på bild och sen la upp dom? Hur ska man göra för att göra det på ett "korrekt" sätt?

Så här för då blir det bilder istället för en fil som man måste ladda ner.

  • Avstängd
  • Falun
  • 2019-10-15 11:17
Ursprungligen av Mc Tommy:

Tack för utförligt svar men undrar om jag inte ska gå ur den här gruppen och köpa en PC istället, kanske mer användarvänlig?

Skulle jag ha skrivit en beskrivning själv tycker du? Mer utförligt svar än sådär kan det inte bli. Har testat och det fungerar enligt beskrivningen.
Du ska inte tro att delning mellan en Windows dator och en ATV blir enklare

Hmmm, det här har jag inte ens tänkt på. Kör Hemmadelning ibland, men det var nog länge sen nu.

Det finns en ny kryssruta i Systeminställningar > Delning, som heter "Mediedelning". Man ska tydligen använda den.
https://support.apple.com/en-hk/guide/tv/atvb...

Exakt vad den delar, och hur den hittar det, vet jag dock inte. (Måste den t ex ligga i Filmer-mappen, eller någon annanstans osv?)

  • Medlem
  • Barentsburg
  • 2019-10-15 16:38
Ursprungligen av carlsson:

Exakt vad den delar, och hur den hittar det, vet jag dock inte. (Måste den t ex ligga i Filmer-mappen, eller någon annanstans osv?)

Starta TV appen, titta i inställningar.

Ursprungligen av Innis:

Skulle jag ha skrivit en beskrivning själv tycker du? Mer utförligt svar än sådär kan det inte bli. Har testat och det fungerar enligt beskrivningen.
Du ska inte tro att delning mellan en Windows dator och en ATV blir enklare

Jag tackade, men jag blev lite undrande när du skrev att jag inte laddade upp bilder korrekt, jag klickade på Välj filer, och laddade upp några bilder för att förtydliga problemet. Det är inte så himla lätt när man är 74 år men jag försöker. Och är naturligtvis tacksam för all hjälp jag kan få. Och det är ju frivilligt att ta del av de bilder som jag laddae upp, jag vill inte tvinga någon att titta på bilderna så det är tillåtet att vägra. Blev bar lite snopen.

Ursprungligen av Mc Tommy:

Jag tackade, men jag blev lite undrande när du skrev att jag inte laddade upp bilder korrekt, jag klickade på Välj filer, och laddade upp några bilder för att förtydliga problemet. Det är inte så himla lätt när man är 74 år men jag försöker. Och är naturligtvis tacksam för all hjälp jag kan få. Och det är ju frivilligt att ta del av de bilder som jag laddae upp, jag vill inte tvinga någon att titta på bilderna så det är tillåtet att vägra. Blev bar lite snopen.

Det var nog inte Innis intention, men även jag tycker att hanvar lite väl hård i sin kommentar om detta. Och ganska så mycket Off Topic...

Löste det sig med delningen?

1
Bevaka tråden