Förutsätter att de även utreder tex Garmin Pay i så fall? För det kan väl aldrig vara så att de bara utreder Apple för att konkurrenterna vill ha en bit av kakan och gnäller?
"Små" bolag kan komma undan med sånt.
Så det är okej att låsa ute konkurrenter, förutom om ens tjänst blir framgångsrik.. Det är smått absurt, antingen ska alla tvingas tillåta alla konkurrenter på sin hårdvara eller så är det okej att låsa ens egen hårdvara till sina egna tjänster. Samma regler för alla.
iZettle verkar ha total dominans bland food trucks och andra mobila verksamheter. Bäst att tvinga dem att låta alla andra betalningsleverantörer jacka in sig på deras hårdvara som de utvecklat. Rimligt?
Jag gillar egentligen inte den typen av marknadsdominans som Apple har, men när EU tex försöker tvinga Apple att öppna App Store så känner jag att det skulle underminera och i förlängningen helt förstöra fördelarna med plattformen.
Är detta varför SL inte kan lägga busskortet i NFC-chippet på ens iphone ännu? Känns så stenålders att ha plastkort eller hålla upp QR-kod.
Nej, det är väl inte samma sak. Däremot så testas denna funktion, det finns möjlighet att lägga till kort för resor i iPhone men jag tror att det bara fungerar på ett fåtal platser ännu. Minns inte exakt, man får googla.