Det måste väl vara en rekord ? Trodde inte ens att en 11 år gammal mac-dator kan fortfarande fungera. Är den inte slö? Att du vågade göra det när det rekommenderas för max 2012 äldsta modeller.......Man hade kanske kunna backa till Mojave om det skulle blivit problem?
Fungerar faktiskt förvånansvärt bra rent prestandamässigt. Med mekanisk hårddisk som datorn levererades med är den nästan oanvändbar idag så vida man inte har bra tålamod men en SSD gav den nya krafter. Mejla, surfa, Skype och YouTube fungerar hur bra som helst. Använder den ett par timmar dagligen till detta. Har inte blivit av att jag köpt en ny dator än då denna gör sitt jobb. 2,8 GHz Core 2 Duo och 4 GB var det värsta man kunde köpa då jag beställde den hösten 2008.
Dock så har jag upptäckt några buggar. Datorn gillar inte att gå ner i viloläge, då vill den gärna starta om efter. Vilket är nog så störande även om jag har sett att det en del andra med nyare Mac som också har detta problem. Och ska man skifta mellan grafikkorten GeForce 9400M och 9600M GT så räcker det inte att logga ut utan man måste starta om datorn. I övrigt verkar det fungera utan större bekymmer.