Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Apple Watch 3, 4 & 5 får eSim hos Tele 2

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Den 1 november kommer eSim-stöd för Apple Watch hos operatören Tele 2.

Läs hela artikeln här

Det kommer att kosta 49 kr/mån med 3 månader gratis, inte 39 kr/mån som Galaxy Watch.

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2019-10-28 09:13
Ursprungligen av nollnoll:

Det kommer att kosta 49 kr/mån med 3 månader gratis, inte 39 kr/mån som Galaxy Watch.

Det är ju spännande, för jag kan inte se att det är annat teknik och eller resurser som krävs för en Apple Watch kontra Galaxy Watch. Sett ur Tele2:s perspektiv menar jag. Fråga: märker Tele2 något om jag beställer eSIM för Galaxy, men installerar det på min Apple Watch?

  • Administratör
  • Malmö, Sweden, Sweden
  • 2019-10-28 23:58
Ursprungligen av frazze:

Det är ju spännande, för jag kan inte se att det är annat teknik och eller resurser som krävs för en Apple Watch kontra Galaxy Watch. Sett ur Tele2:s perspektiv menar jag. Fråga: märker Tele2 något om jag beställer eSIM för Galaxy, men installerar det på min Apple Watch?

Du beställer ju eSim till Galaxy med hjälp av din Galaxy så det blir nog svårt

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2019-10-29 00:15

Oerhört fascinerande att branschen bestämt sig att 49kr per månad är en rimlig straffskatt om man vill kunna nyttja sitt telefonabbonnemang på sin smartklocka.

Tre kör samma kostnad fast där får man de första 6 månaderna gratis.

Jag kan som sagt inte se denna kostnad som något annat än en straffskatt, för inte är det en kostnad om cirka 600kr/år för teleoperatörerna, all trafik belastar ju ditt ordinarie abb.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2019-10-29 07:20
Ursprungligen av nollnoll:

Det kommer att kosta 49 kr/mån med 3 månader gratis, inte 39 kr/mån som Galaxy Watch.

Källa? Har du intern info?

Jag hittar ännu inget om att Tele2 själva bekräftat e-sim till Apple Watch. Bara Apples uppgift att Tele2 lanserar det den 1 nov.

http://tele2.se/esim

Senast redigerat 2019-10-29 08:10
Ursprungligen av IngoX:

Källa? Har du intern info?

Jag hittar ännu inget om att Tele2 själva bekräftat e-sim till Apple Watch. Bara Apples uppgift att Tele2 lanserar det den 1 nov.

http://tele2.se/esim

Det kommer info snart

Nån som vet om supporten för apple watch även gäller om man har företagsabonnemang?

  • Administratör
  • Malmö, Sweden, Sweden
  • 2019-10-29 13:04
Ursprungligen av the_karate_kid:

Nån som vet om supporten för apple watch även gäller om man har företagsabonnemang?

Det är inte helt självklart men det bör de nog kommunicera ut snart.

Tele2 -sim installerat ?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2019-11-01 13:38
Ursprungligen av the_karate_kid:

Nån som vet om supporten för apple watch även gäller om man har företagsabonnemang?

Citat:

eSIM till Apple Watch

Skriv in ditt mobilnummer för att se om du kan skaffa eSIM till din Apple Watch. Obs! Gäller enbart privatkunder just nu. ESIM till iPhone kan du skaffa oavsett vilket mobilabonnemang du har.

https://www.tele2.se/handla/varumarken/apple/...

1
Bevaka tråden