Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Apple presenterar AirPods Pro

Tråden skapades och har fått 134 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2019-10-29 07:18
Ursprungligen av zinned:

Satt och hovrade över köp-knappen men undrar om det inte än bättre att låta bli och istället besöka Apple Store på Emporia i Malmö på onsdag.

Vad tror ni?

Leverans till jobbet tycker jag är ett bättre alternativ.
Tänker inte chansa butik när man inte kan förboka.

  • Medlem
  • Skåneland
  • 2019-10-29 07:58

Jag köpte mina 1st gen i mars 2017. De klarar numera endast 30-40 minuters användning innan jag måste ladda om dem igen, vilket är riktigt störigt. Känns lite surt att de inte håller längre än så....frågan är hur länge AirPods Pro kommer att hålla ?

Ursprungligen av Jedih:

Jag köpte mina 1st gen i mars 2017. De klarar numera endast 30-40 minuters användning innan jag måste ladda om dem igen, vilket är riktigt störigt. Känns lite surt att de inte håller längre än så....frågan är hur länge AirPods Pro kommer att hålla ?

Lika länge om du använder dom lika mycket. Begränsningen ligger ju i dagens batteriteknik. Så länge inte Apple eller någon annan hittar en helt ny teknik så är vi tyvärr begränsade till denna livslängd.

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2019-10-29 09:14
Ursprungligen av Jedih:

Jag köpte mina 1st gen i mars 2017. De klarar numera endast 30-40 minuters användning innan jag måste ladda om dem igen, vilket är riktigt störigt. Känns lite surt att de inte håller längre än så....frågan är hur länge AirPods Pro kommer att hålla ?

Just det här får mig tveksam till att köpa nya.
Mina är drygt två år gamla, sparsamt använda (nästan bara när jag tränar). De håller nu 2-2,5 timme vilket visserligen räcker för mig, men så dyr produkt med så kort livstid :/

En dum fråga, jag hoppas verkligen att det är en dum fråga, men visst måste transparency mode fungera samtidigt som man lyssnar på musik/podd i lurarna? Det är väl hela poängen?

I en reklamvideo på YouTube så pausar musiken när transparency mode används och man hör istället typ en flygvärdinna prata. Men detta måste väl bara vara för att förtydliga effekten i reklamen?

Vad vore poängen med att skapa en tekniskt avancerad funktion som i slutändan bara åstadkommer samma sak som att lyfta ur AirPods ur öronen, som man alltid kunnat göra?

Jag blev orolig helt i onödan, eller hur?

https://youtu.be/IC9urbiVp4M

Edit: Givetvis oro i onödan. Typiskt mig.

”Transparency mode takes advantage of the vent system in the AirPods Pro to tone down the Active Noise Cancellation so AirPods Pro owners can listen for traffic, hear train announcements, and more while continuing to listen to music, podcasts, and more.”

Senast redigerat 2019-10-29 09:31
  • Medlem
  • Skåneland
  • 2019-10-29 09:38
Ursprungligen av Sperious:

Lika länge om du använder dom lika mycket. Begränsningen ligger ju i dagens batteriteknik. Så länge inte Apple eller någon annan hittar en helt ny teknik så är vi tyvärr begränsade till denna livslängd.

Om du menar mellan höger och vänster lur så håller inte höger lur lika länge som vänster då jag ibland bara använder höger för att lyssna på podcast samtidigt som jag jobbar. Men 3 laxar för ett par hörlurar som knappt håller i 3 år är ett ganska saftigt pris tycker jag. Tyvärr så är det vad vi har att förhålla oss till om inte Apple kan komma på en längre livslängd. Men det gör också mig tveksam till att köpa ett par nya Airpods eller annat märke för den delen!

Ursprungligen av Jedih:

Om du menar mellan höger och vänster lur så håller inte höger lur lika länge som vänster då jag ibland bara använder höger för att lyssna på podcast samtidigt som jag jobbar. Men 3 laxar för ett par hörlurar som knappt håller i 3 år är ett ganska saftigt pris tycker jag. Tyvärr så är det vad vi har att förhålla oss till om inte Apple kan komma på en längre livslängd. Men det gör också mig tveksam till att köpa ett par nya Airpods eller annat märke för den delen!

Nej, jag menar generell användning. Dagens batteriteknik klarar bara ett visst antal laddningscykler innan dom tappar väsentligt i kapacitet. Så om du skulle använda dina nya AirPods Pro lika ofta som dina gamla AirPods så skulle dom sannolikt hålla ungefär lika länge. Det är jäkligt trist, men det finns ingen batteriteknik som fungerar bättre idag. Det gör inte heller saken bättre att dessa batterier är pyttesmå (ca 1% av batteriet i en iPhone 7) och att dom laddas väldigt snabbt. Det blir en avvägning mellan komfort (snabb laddning) och livslängd.

Ursprungligen av Sperious:

Lika länge om du använder dom lika mycket. Begränsningen ligger ju i dagens batteriteknik. Så länge inte Apple eller någon annan hittar en helt ny teknik så är vi tyvärr begränsade till denna livslängd.

Pro lär få kass batteritid ännu snabbare, för de har enligt spec upp till 4,5 timmar per laddning medan de vanliga har upp till 5 timmar.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2019-10-29 10:28
Ursprungligen av Jonatatatan:

Pro lär få kass batteritid ännu snabbare, för de har enligt spec upp till 4,5 timmar per laddning medan de vanliga har upp till 5 timmar.

Om man har noise cancellation aktivt, ja. Så är det med alla lurar, det drar batteri.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2019-10-29 10:40
Ursprungligen av iller:

Leverans till jobbet tycker jag är ett bättre alternativ.
Tänker inte chansa butik när man inte kan förboka.

Ja, det är lite märkligt att man inte kan hämta i butik.

Oh well, jag la en beställning nu och nu fick jag leveransdag 31/10 istället för 30/10 men det är lugnt. Ska åka ut till Emporia imorgon och se om man kan köpa ett par där då och i så fall ta bort onlinebeställningen.

  • Medlem
  • 2019-10-29 11:10

Jag är sur på mina öron! Dom klarar inte av proppar av silikon, huden torkar ut på nolltid och det känns som om man har fått hemorrojder i öronen. Jag får väl överväga att köpa ett par nya Airpods av den vanliga modellen eftersom mina gamla, väl använda, har katastrofal batteritid.

Ursprungligen av zinned:

Om man har noise cancellation aktivt, ja. Så är det med alla lurar, det drar batteri.

Ja det har du rätt i läste inte det finstilta.
"Volymen var inställd på 50 procent och aktiv brusreducering var på. Lyssningstiden var upp till fem timmar med aktiv brusreducering och transparens avstängda"

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2019-10-29 13:59
Ursprungligen av Sperious:

Jag är i Nykvarn, fyra mil från Stockholm. Ändrar jag till Södertälje, tre mil från Stockholm, så får jag leverans tre arbetsdagar tidigare. Det tar inte tre dagar att transportera ett paket en mil, så vi får se hur det slutar.

Hur är det förresten med leverans från Apple? Jag brukar alltid hämta i Täby. Apple levererar till dörren va? Vad händer om man inte är hemma?

Ligger inte postterminalen t.o.m. kvar vid Nykvarn?

Ursprungligen av bjorsi:

Ligger inte postterminalen t.o.m. kvar vid Nykvarn?

Hmm, vet faktiskt inte. ?

Finns det någon vars order ändrats till ”Skickad” ännu?

Ursprungligen av Sperious:

Hmm, vet faktiskt inte. ?

Finns det någon vars order ändrats till ”Skickad” ännu?

Forfarande
"Kommer den Imorgon
Förbereder för leverans"

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2019-10-29 17:37

Min är skickad och fått sms från DHL att den anländer imorgon.

Ok, tack för svar, även om dom gjorde mig deprimerad. ?

Är dessa kortare än dom tidigare airpods?

Ursprungligen av calinou:

Är dessa kortare än dom tidigare airpods?

Japp.

Ursprungligen av Sperious:

Japp.

Avsevärt kortare. Vilket är glädjande. Är det dina?

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2019-10-29 18:41
Ursprungligen av calinou:

Avsevärt kortare. Vilket är glädjande. Är det dina?

Det där är från Youtubern ijustine.

https://www.youtube.com/user/ijustine

Ursprungligen av Sperious:

Ok, tack för svar, även om dom gjorde mig deprimerad. ?

Fortfarande oförändrad status, jag räknar inte med att ha mina i handen imorgon. Gissar att gravyren kan vara orsaken till mina inte gått iväg ännu. Men vem vet, jag var skeptisk på samma sätt när jag hade beställt min iPhone 11 PRO som ändå som utlovat på releasedagen.

Ursprungligen av iller:

Det där är från Youtubern ijustine.

https://www.youtube.com/user/ijustine

Stämmer. Jag har inte så snygga naglar och dessutom verkar Apple ha bestämt att jag ska få mina sist i världen. Det märkliga är att om jag beställer ett nytt par idag, till samma adress, så sker leverans en dag innan dom jag beställde igår.

Mitt första intryck av att beställa från Apple med hemleverans är inte supergott. Jag befinner mig 35 min från Sveriges huvudstad och får leverans tre arbetsdagar senare än vissa som beställt efter mig.

Ursprungligen av Tomas Eriksson:

Fortfarande oförändrad status, jag räknar inte med att ha mina i handen imorgon. Gissar att gravyren kan vara orsaken till mina inte gått iväg ännu. Men vem vet, jag var skeptisk på samma sätt när jag hade beställt min iPhone 11 PRO som ändå som utlovat på releasedagen.

Jag hoppade över gravyren bland annat pga att jag ville ha mina asap. Jag är som ett barn på julafton. Vill ha nu. Nu, nu, nu.

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2019-10-29 18:58

Tänk nu på att leverans sker från utlandet!

Ursprungligen av iller:

Tänk nu på att leverans sker från utlandet!

Absolut, men det gäller ju alla i Sverige? Vid vilken tidpunkt beställde du igår?

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2019-10-29 19:08
Ursprungligen av Sperious:

Absolut, men det gäller ju alla i Sverige? Vid vilken tidpunkt beställde du igår?

Jag beställde runt kl 18.15 igår och fick bekräftelsen i mailboxen 18.28.

Sedan bor jag i Helsingborg. Så lite närmare Europa än er där uppe.

Ursprungligen av iller:

Jag beställde runt kl 18.15 igår och fick bekräftelsen i mailboxen 18.28.

Sedan bor jag i Helsingborg. Så lite närmare Europa än er där uppe.

Då fick du din bekräftelse en minut innan mig. Nog för att du bor närmare Europa, men inte tre dagar närmare.

Jag överlever förstås oavsett, men jag ogillar när jag inte förstår varför.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2019-10-29 20:29
Ursprungligen av Sperious:

Då fick du din bekräftelse en minut innan mig. Nog för att du bor närmare Europa, men inte tre dagar närmare.

Jag överlever förstås oavsett, men jag ogillar när jag inte förstår varför.

Valde du med gravyr? Då ökade leveranstiden.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2019-10-29 20:37

Tycker det är märkligt att det blev så stor skillnad mellan hörlurarna i Sverige när både AirPods pro och powerbeats pro kostar samma i USA.

Har haft powerbeats 3 som träningslurar. Värsta skiten någonsin. Bytt två gånger eftersom de inte tålde svett. Gick sönder igen. Och då tränar jag inte hårt. Det sämsta Apple släppt sen performa-serien på 90-talet.

AirPods pro kom som en räddning i det avseendet, men tröttsamt att priset blev så högt, och att vi ska bli mjölkade ännu en gång.

Bevaka tråden