Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Dashboarden fattas mig. Finnes alternativ?

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Det jag tror att jag saknar mest är att kunna trycka på F12 och få fram vädret, som visserligen slutade fungera, kunna konvertera mellan valutor (och allt annat som vikt, massa o längd) och får en överblick med istat-nano.

Jag gjorde det här ofta.. Har ni något förslag på alternativ?

Ursprungligen av klarabara:

Det jag tror att jag saknar mest är att kunna trycka på F12 och få fram vädret, som visserligen slutade fungera, kunna konvertera mellan valutor (och allt annat som vikt, massa o längd) och får en överblick med istat-nano.

Jag gjorde det här ofta.. Har ni något förslag på alternativ?

Den vanliga kalkylatorn kan konvertera mellan det mesta.

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2019-12-09 08:02

Spotlight kan ge dig samma funktioner.

  • Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2019-12-09 12:05
Ursprungligen av klarabara:

Det jag tror att jag saknar mest är att kunna trycka på F12 och få fram vädret, som visserligen slutade fungera, kunna konvertera mellan valutor (och allt annat som vikt, massa o längd) och får en överblick med istat-nano.

Jag gjorde det här ofta.. Har ni något förslag på alternativ?

Använd spotlight (sökverktyget), där kan du fråga om valutakurser, beräkningar och annat.

Aha.. nu har ju jag gått över till Alfred, kan man göra sånt där också? Skulle egentligen föredra en widget/app som alltid gick att ta fram o hade kvar summan tills vidare.

Om man menar att man får fram en massa uppgifter direkt på skärmen genom att trycka på en enda knapp så finns det inga alternativ.

Det finns en kille som håller på att utveckla ett alternativ som heter "Widgets": https://forums.tumult.com/t/widgets-a-replace...

  • Medlem
  • Boston
  • 2019-12-09 15:20
Ursprungligen av carlsson:

Det finns en kille som håller på att utveckla ett alternativ som heter "Widgets": https://forums.tumult.com/t/widgets-a-replace...

Spännande! Jag saknar också Dashboard lite. Även om den inte fått någon kärlek på många år så gillade jag att kolla Text-tv, väder, paket på väg och konvertera valutor på samma ställe.

1
Bevaka tråden