Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ljud till Skype/Facetime från Focusrite Clarett, Thunderbolt OCH Logic Pro X

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2019-12-15 18:56

Kamrater,

Jag har nu uppgraderat till Catalina, på min iMac 27", 2017.

Jag har ett Focusrite Clarett 4Pre, Thunderbolt-interface, både för ljud ut och in.

Nu skulle jag vilja kunna spela upp ljud från LPX samtidigt med mitt eget tal från Clarett i Skype- och Facetime-samtal.

Samtidigt skulle jag vilja höra det jag spelar upp i LPX i lurarna som är inkopplade i ovan nämda Clarett-interface.

Jag installerade precis Blackhole driver på macen, och har försökt styra om ljudet, men utan framgång.

Är det någon som har gjort något liknande? För ett bra tag sedan har jag försökt med SoundFlower, men utan framgång och Loopback från Rogue Amoeba känns litet väl kostsamt.

Någon som har provat och fått till det?

Vänligen, Ylan

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2019-12-15 19:08

Har du utrustning på den här nivån så är det nog bäst att köra Loopback.

Testa om du får det att fungera med deras trial:
https://rogueamoeba.com/loopback/

Men visst, gratis är lockande. Kanske går att ordna med Sunflower också. Måste väl finnas någon guide på nätet för liknande hårdvara/krav.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2019-12-15 19:23
Ursprungligen av iSweden:

Har du utrustning på den här nivån så är det nog bäst att köra Loopback.

Testa om du får det att fungera med deras trial:
https://rogueamoeba.com/loopback/

Men visst, gratis är lockande. Kanske går att ordna med Sunflower också. Måste väl finnas någon guide på nätet för liknande hårdvara/krav.

Det är ju inte så att jag är tät eller proffs eller något. Ljudkortet köpte jag på Blocket för fyra papp.

Och $124:- känns litet maffigt för något som inte absolut behövs. Jag har redan köpt Audio Hijack, Airfoil och Fission. Om jag visste att jag skulle behöva Loopback, skulle jag köpt deras paket från början.

Vänligen, Ylan

1
Bevaka tråden