- Marcus Attefors
- Administratör ●
- Stockholm
Ja tänk hur konstiga människor är egentligen. När den tråkiga nyheten att 99.se skulle stängas skreks det att någon måste ta över. Nu har dom grymt bra personerna bakom Teknikveckan gjort det. Men var är alla som t.o.m var beredda att betala för hålla liv i 99.se?
Forumet är ganska så övergivet förutom några trogna eldsjälar. Vad jag kan bedöma är att dom som skrek högst om 99.se´s överlevnad är gone with the wind.
Ja det blev inte så många i slutändan, många tysta läsare dock varje månad men är sämre med patreons. Tror vi har 14 underbara personer i skrivande stund som hjälper till att hålla sidan igång.
Ja tänk hur konstiga människor är egentligen. När den tråkiga nyheten att 99.se skulle stängas skreks det att någon måste ta över. Nu har dom grymt bra personerna bakom Teknikveckan gjort det. Men var är alla som t.o.m var beredda att betala för hålla liv i 99.se?
Forumet är ganska så övergivet förutom några trogna eldsjälar. Vad jag kan bedöma är att dom som skrek högst om 99.se´s överlevnad är gone with the wind.
Ja, det är trist. Man betalar ju inte mer än $5 per månad.
Fler borde vara intresserade av att stödja, tycker jag.
Ja det blev inte så många i slutändan, många tysta läsare dock varje månad men är sämre med patreons. Tror vi har 14 underbara personer i skrivande stund som hjälper till att hålla sidan igång.
14 personer? Det är rent utav pinsamt med tanke på hur det lät från vissa.
14 personer? Det är rent utav pinsamt med tanke på hur det lät från vissa.
Ja det är lite trist faktiskt =(
Nu blev det en till
Fortfarande trist men lite bättre än innan. God Jul!
All kärlek till dig! God Jul!
Ganska lång tid nu - vilket är positivt.
En till - varje månad. Hade bara glömt bort. God Jul
God Jul och tack! ❤️
Det kanske finns några blivande Patreons där ute som missat att 99mac är tillbaka i ny regi. Kanske ett litet nyhetsbrev via Mail med en presentation av nya 99mac, Teknikveckan, Patreons mm skulle hjälpa.
Det kanske finns några blivande Patreons där ute som missat att 99mac är tillbaka i ny regi. Kanske ett litet nyhetsbrev via Mail med en presentation av nya 99mac, Teknikveckan, Patreons mm skulle hjälpa.
Eller en länk till donera längst ner på sidan. Igår fick jag googla...
Eller en länk till donera längst ner på sidan. Igår fick jag googla...
Finns i toppen av sidan på desktop, på mobilen i menyn
Naturligtvis så är det webbläsaren det är fel på. Inte alls handhavande.
Kan vara att det är strul med PayPal kontot pga användes mycket länge sedan. Även kyrkan har infört swish som betalning så det borde vara enkelt att komplettera med den betalaningsvariant.
Kan vara att det är strul med PayPal kontot pga användes mycket länge sedan. Även kyrkan har infört swish som betalning så det borde vara enkelt att komplettera med den betalaningsvariant.
Och det är ingenting man kollar och sen löser. Det är som sagt inte raketforskning att återuppliva ett konto.
Många dåliga ursäkter nu.
Det blir väl inte förfärligt mycket pengar på bara 14 personer antar jag men det är väl inte så många "aktiva" medlemmar.....Hoppas det räcker för att fortsätta med 99mac.se
Det blir väl inte förfärligt mycket pengar på bara 14 personer antar jag men det är väl inte så många "aktiva" medlemmar.....Hoppas det räcker för att fortsätta med 99mac.se
Nej det blir ju tyvärr inte det! Det är rätt många inloggade varje månad och många läsare också så finns nog en hel del fler där ute
Jag hade också ett PayPal konto som jag inte använt på länge i somras när jag blev Patreon till 99mac. Jag fick återställa lösenordet, uppdatera kortuppgifterna lägga till mobilnummer och ändra adressen eftersom jag flyttar sedan jag använde kontot sist.
Har dom också ett mac forum - eller.......?
Kan ta en tid innan ett forum tar sig. Sen togs det ju bort en del intressanta trådar/ämnen på ett rätt abrupt sätt. Så det kan nog ha gjort sitt.
Men jag hoppas på det bästa i slutändan.
Gott Nytt år på alla.
Tack detsamma!
Vilka intressanta trådar togs bort?
Fanns väl lite Android relaterat m.m..99.se försökte bredda sig lite. Nu är det mer tillbaka till Apple fokus.
Så det var lite delade meningar om inriktningen.
Både för och emot.
Men nu är det bara att se framåt och ge de nya ägarna chansen att göra sin prägel på sajten.
Fanns väl lite Android relaterat m.m..99.se försökte bredda sig lite. Nu är det mer tillbaka till Apple fokus.
Så det var lite delade meningar om inriktningen.
Både för och emot.
Men nu är det bara att se framåt och ge de nya ägarna chansen att göra sin prägel på sajten.
Dessa trådar var ju också ett resultat av att de tidigare ägarna (Geeks?) valde att bli mer tillåtande och trumma för att det ska finnas fler sådana aktiva trådar. Vi som har varit med länge (nytt konto nu p.g.a rollen som moderator) vet ju att 99mac klarade sig väldigt bra även innan dess och då hade vi nuvarande fokus. Jag tror att det handlar mycket om att locka tillbaka de som lämnat men jag har inte något förslag på hur man ska gå tillväga. Sedan tror jag väl tyvärr att traditionella forum har en allt hårdare tillvaro till mötes men vi ska absolut kämpa vidare.
Sedan tror jag väl tyvärr att traditionella forum har en allt hårdare tillvaro till mötes...
Det är tack och lov många som börjar hitta (tillbaka) till forum igen. Facebook och andra sociala medier är ingen tillfredställande ersättare.