Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ändringar i Dropbox

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har nu fått ett sådant meddelande från Dropbox. Blir lite osäkert om jag ska behålla som förut eller välja den nya varianten pga svårt att avgöra fördelar och nackdelar. Bra om man kan få tips.

• Medlem
  • Barentsburg
  • 2019-12-26 21:50

Det är väl bara att byta direkt, du kommer ändå bli tvingad till det lite senare.

Ursprungligen av Gäddnos:

Det är väl bara att byta direkt, du kommer ändå bli tvingad till det lite senare.

Jovisst men jag vet inte vad det medför att byta mot som det är nu.

• Medlem
  • Sollentuna
  • 2019-12-27 21:44

Måste erkänna att jag inte har fått det meddelandet från Dropbox tidigare. Den har bara uppdaterat min klient hela tiden.

• Medlem
  • Sollentuna
  • 2019-12-27 21:51
Ursprungligen av calinou:

Jag har nu fått ett sådant meddelande från Dropbox. Blir lite osäkert om jag ska behålla som förut eller välja den nya varianten pga svårt att avgöra fördelar och nackdelar. Bra om man kan få tips.

Aha! Har du fått detta meddelande så har du redan den nya klienten installalerad på din dator. Jag kör bara från menyraden vanligtvis, men om man startar skrivbordsprogrammet (f-n, vilken dålig översättning!) så kommer du att få detta meddelande. Egentligen så har ju själva programmet (mycket bättre översättning) redan startats på din dator av dig själv.

Så var den oklarheten utredd. God kväll!

• Medlem
  • Barentsburg
  • 2019-12-27 23:40
Ursprungligen av calinou:

Jovisst men jag vet inte vad det medför att byta mot som det är nu.

Men du får kanske reda på det om du trycker där det står ”mer information”. Vad tror du, är det möjligt att det kan vara så?

Ursprungligen av frazze:

Aha! Har du fått detta meddelande så har du redan den nya klienten installalerad på din dator. Jag kör bara från menyraden vanligtvis, men om man startar skrivbordsprogrammet (f-n, vilken dålig översättning!) så kommer du att få detta meddelande. Egentligen så har ju själva programmet (mycket bättre översättning) redan startats på din dator av dig själv.

Så var den oklarheten utredd. God kväll!

För mig är det fortfarande än så länge - som vanligt i Finder.

Ursprungligen av Gäddnos:

Men du får kanske reda på det om du trycker där det står ”mer information”. Vad tror du, är det möjligt att det kan vara så?

Som jag antar blir det som ett mer aktivt moln med nya dropbox? Lite orolig bara det blandas ihop /konkurrerar med iCloud så att det blir dubbletter. Åt andra sidan kan det kanske vara bra att lägga alla filer där så att det blir som en extra hårddisk i stället för säkerhetskopiera? Det är sådana funderingar jag har och undrar ni som har dropbox och kör även iCloud hur ni själva lägger upp.
Dropbox skaffade jag mig innan iCloud och egentligen undrar jag om jag ska ha det kvar eftersom det kan bli rörigt med saker på 2 moln.

1
Bevaka tråden