Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Inga moderatorer i tjänst?

Tråden skapades och har fått 32 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Spam-trådar och dubblett-trådar m.m. ligger kvar trots rapportering.

Har ni inga moderatorer i tjänst?

Reagerade på samma och har anmält flertalet poster utan att de har plockats bort.

  • Avstängd
  • Falun
  • 2019-12-30 16:02

Dom har gått i idé.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2019-12-30 16:21
Ursprungligen av Innis:

Dom har gått i idé.

Du menar typ så här?

(går i tankar)

  • Avstängd
  • Falun
  • 2019-12-30 16:24
Ursprungligen av IngoX:

Du menar typ så här?
(går i tankar)

Autokorrigering ?

Och ytterligare ett gäng spam-inlägg har trillat in idag...

Blir intressant att se hur mycket det hinner bli, när forumledning och moderatorer verkar ha tagit långledigt...

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2019-12-31 16:27
Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Och ytterligare ett gäng spam-inlägg har trillat in idag...

Blir intressant att se hur mycket det hinner bli, när forumledning och moderatorer verkar ha tagit långledigt...

Dags att rensa skräp-inläggen. Ser inte riktigt snyggt ut. :/
Gott nytt år!

Ah?

Vi får väl se om det dyker upp någon imorgon, eller om det kanske dröjer ända till tisdag.

Tja och sorry för sen återkoppling! Jag har kollat med gänget som jag gett förtroende att moderera i forumet och väntar på svar.

Vi skulle dock behöva utöka med fler, så vet ni någon som skulle passa så skicka gärna ett PM!

Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Vi får väl se om det dyker upp någon imorgon, eller om det kanske dröjer ända till tisdag.

Du kanske vill återta dina gamla befogenheter?

Börjar bli ganska tröttsamt. Tex den här har legat på forumet sedan ca kl 11 i förmiddags: https://www.99mac.se/forum/t/328758-psl-2020-...

Vad händer?

  • Avstängd
  • Falun
  • 2020-02-06 17:57
Ursprungligen av barbapappa_86:

Börjar bli ganska tröttsamt. Tex den här har legat på forumet sedan ca kl 11 i förmiddags: https://www.99mac.se/forum/t/328758-psl-2020-...

Vad händer?

Ja det är frågan. Anmäler och anmäler

Ursprungligen av barbapappa_86:

Börjar bli ganska tröttsamt. Tex den här har legat på forumet sedan ca kl 11 i förmiddags: https://www.99mac.se/forum/t/328758-psl-2020-...

Vad händer?

Alla har tyvärr vanliga jobb så det går inte blixsnabbt. De gör så gott de kan!

  • Avstängd
  • Falun
  • 2020-02-06 18:19
Ursprungligen av Marcus Attefors:

Alla har tyvärr vanliga jobb så det går inte blixsnabbt. De gör så gott de kan!

Jag administrerar boknings och tagg systemet för min förening med min telefon 24/7 så inget är omöjligt

Ursprungligen av Innis:

Jag administrerar boknings och tagg systemet för min förening med min telefon 24/7 så inget är omöjligt

Vi fick ju en ny men han hoppade av rätt snabbt, svårt att hitta folk som har tid och vill ta på sig rollen.

  • Avstängd
  • Falun
  • 2020-02-06 18:29
Ursprungligen av Marcus Attefors:

Vi fick ju en ny men han hoppade av rätt snabbt, svårt att hitta folk som har tid och vill ta på sig rollen.

Va? Varför då?

Ursprungligen av Innis:

Va? Varför då?

Lite oklart!

  • Avstängd
  • Falun
  • 2020-02-06 18:39
Ursprungligen av Marcus Attefors:

Lite oklart!

Ok

Jag gör gärna saker halvhjärtat. Jag kan bli spammoderator.

Ursprungligen av Zeugma:

Jag gör gärna saker halvhjärtat. Jag kan bli spammoderator.

Låter episkt, skicka ett PM så tar vi det därifrån!

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2020-02-07 14:07
Ursprungligen av Zeugma:

Jag gör gärna saker halvhjärtat. Jag kan bli spammoderator.

Stort tack, raskt marcherat!

Ett otacksamt jobb att syssla med sanitetsteknik, det märks bara när jobbet inte görs...

Lycka till med nya uppdraget och titeln!

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2020-02-07 14:10
Ursprungligen av Marcus Attefors:

svårt att hitta folk som har tid och vill ta på sig rollen.

Det finns dock fortfarande behov av ren moderators-funktion då och då.

Ibland kan trådar som spårar ut alltför mycket offtopic eller i internt käbbel behöva styras upp och rensas. Jag tror det i längden ger ett mer livskraftigt forum som även tilltalar nya användare.

Ursprungligen av IngoX:

Det finns dock fortfarande behov av ren moderators-funktion då och då.

Ibland kan trådar som spårar ut alltför mycket offtopic eller i internt käbbel behöva styras upp och rensas. Jag tror det i längden ger ett mer livskraftigt forum som även tilltalar nya användare.

Håller med! Sugen?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2020-02-07 14:34
Ursprungligen av Marcus Attefors:

Håller med! Sugen?

Funderar... Men nej tack.

Senast redigerat 2020-02-07 14:58

Ja. Vissa personers napoleonkomplex och dåliga ton har fått mig att överge forumet.

Tyvärr för min del. Har alltid gillat 99 men skulle inte få för mig att starta en tråd om jag har en fråga om nått längre här.

Ursprungligen av jurassic579:

Ja. Vissa personers napoleonkomplex och dåliga ton har fått mig att överge forumet.

Tyvärr för min del. Har alltid gillat 99 men skulle inte få för mig att starta en tråd om jag har en fråga om nått längre här.

Varför inte? Vad kan vi användare här på forumet göra för att göra det bättre?

Ursprungligen av jurassic579:

Ja. Vissa personers napoleonkomplex och dåliga ton har fått mig att överge forumet.

Tyvärr för min del. Har alltid gillat 99 men skulle inte få för mig att starta en tråd om jag har en fråga om nått längre här.

Så här har det varit sedan jag blev medlem att vissa medlemmar är inte så trevliga och hjälpsamma så det är inte sedan det blev 99mac.se. Det var nästan värre förut.

Ursprungligen av calinou:

Så här har det varit sedan jag blev medlem att vissa medlemmar är inte så trevliga och hjälpsamma så det är inte sedan det blev 99mac.se. Det var nästan värre förut.

Tråkigt! Så vill vi ju inte ha det! Rapportera gärna så kan vi slå dem på fingrarna!

  • Superhjälte
  • 2020-02-08 14:06

Jag har varit sjuk till och från den senaste tiden och haft svåra sömnproblem utöver det.

Hoppas kunna bidra mer framöver.

Bevaka tråden