Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Finns det något sätt att öppna RAR?

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

RAR zippningen fungerar aldrig, finns det någon väg omkring detta?
Vore tacksam för tips!

Välkommen till 99mac!

Ursprungligen av Olivia19:

RAR zippningen fungerar aldrig, finns det någon väg omkring detta?
Vore tacksam för tips!

Hur menar du att det inte fungerar? Din trådrubrik frågar om det går att öppna RAR och ditt inlägg säger att "zippningen" aldrig fungerar.

Jag använder mig alltid av programmet The Unarchiver för att öppna och extrahera RAR-filer. Det fungerar superbra.

Själv har jag numera helt gått över till BetterZip: https://macitbetter.com/

Har till och med betalat för fullversionen då den helt problemfritt tar "allt", inklusive lösenordsskyddade arkiv skapade av de senaste versionerna av WinRAR, 7Zip eller vad de nu kan heta på den mörka sidan. Förut fick man hoppa mellan Unarchiver, Keka och UnrarX vid trilskande arkiv.

  • Medlem
  • Östergötland
  • 2020-01-14 11:26

"The archive browser" fungerar också bra.

  • Medlem
  • 2020-01-14 13:56

7zip refererar till keka för mac så jag antar att den borde fungera likvärdigt med 7zip. Har ingen mac själv så jag kan inte testa
https://www.keka.io/en/

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2020-01-14 14:14

Rar-filer som inte fungerar... varningsklockor ringer hos mig. Litar du till fullo på källan?

Rar-filer som inte fungerar -> har i mitt fall flera gånger berott på att skaparen suttit med en väldigt ny version av Winrar el motsv och sedan mejlat iväg. Jättekul att sedan pga tidsskillnad behöva vänta 8-12 tim på att få mejlkontakt och förhoppningsvis få en ny, omkomprimerad fil skickad. Med BetterZip har jag inte märkt av något sådant. Men det kan iofs bero på att Winrar/7zip/whatnot inte har gjort några stora uppdateringar den senaste tiden (nåt år eller tre säkert).

Skickar man exvis InDesign-mappar är zip uteslutet då det är en hit-or-miss om teckenkonverteringen i filnamn som inte är standard-ascii fungerar eller ej.

1
Bevaka tråden