Hej.
Då allas tid är dyrbar ska jag försöka fatta mig kort och pedagogisk så ni kan hjälpa mig snabbt och effektivt.
Förstått sedan jag startade min sökning om detta att det inte kommer bli en dans på rosor. Men jag försöker hitta en lösning stabil nog att förverkliga det resultat jag söker. Vilket är Att kunna ha kvar min gaming pc, och samtidigt få ett redigerings monster för mitt video intresse i en och samma burk. (Önskar arbeta i Final Cut Pro därav övergången är viktig för mig).
Som jag förstått det efter ett par dagars googlande finns det ett x antal olika sätt att förverkliga detta på, vissa verkar fungera bättre än andra. Så jag söker hjälp hos er experter.
Min första fråga:
Är det möjligt att göra det jag önskar med vad jag besitter i hårdvaru väg idag?
Behöver jag komplettera ? Vad behövs isåfall?
Om jag har båda operativsystemen i en och samma disk( dual bot ) alternativt om dem ligger på varsin disk. Kan jag då ändå använda mina andra diskar i datan för att spara filer ? Eller är det bara köpa allt nytt på den fronten och dela det på mitten rent ut sagt ?
Vilket sätt blir enklast att göra detta på om det är möjligt? Är det att köra någon form av Dualbot?
Eller ska man köra via någon virtuell lösning ?
Vilket är stabilast? Enklast ?
Jag besitter detta i min pc idag:
Moderkort: ASUS ROG STRIX Z370-G GAMING WiFi,
Processor: Intel Core i7-8700K Processor (O-Klockad)
Gpu: ASUS GeForce GTX 1080 Ti 11GB STRIX
GAMING
Ram: HyperX Predator DDR4 3000MHz 16GB
(Skall utökas till minst 16GB till)
Corsair Hydro Series H60 CPU Kylare
Samt 2 fläktar För ut blås
Nätaggregat: CORSAIR RM850x 850W PSU
Hårddisk: M2 500gb (Win 10 på denna idag)
Hårddisk: Data 1000gb (lagrings disk)
Extern: 2000gb (Backups)
Samt en 1000gb sata disk av model äldre.
Denna är ej inkopplad då den suttit i min gamla MacBook Pro mid 2012 innan jag uppgraderade den till ssd.
Huvudvärk av allt läsande? Jag med efter dessa dagar
Hoppas nu på hjälp utav er Mac/Windows/Hackintosh människor med gott hjärta som kan hjälp mig i denna sömnbrist.
Tack för att du tog dig tiden att läsa igenom allt, och extra stort tack om du är en av dem som kommer försöka hjälpa mig lösa detta på ett eller annat sätt.