Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Reklamen på 99mac.se

Tråden skapades och har fått 17 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Köping
  • 2020-01-27 21:39

Jo, jag förstår behovet av reklam för att få sidan att gå rumnt, men herrejävlar vad mycket stora annonser om grejer som inte har med sidan att göra, och som läger sig som stora blaffor på sidan.
Men ser knappt det redaktionella för all reklam.
En av de värsta sidorna jag stöter på faktiskt.

Snälla, kan ni inte försöka få lite koll på ert UI? MInska ner ytan för reklamen, och lyft tydligare fram det redaktionella.

En bra sida håller på sjunka med den reklam mängd som är här nu.
Synd...

  • Medlem
  • Barentsburg
  • 2020-01-27 21:51

Här får man alltid bästa reklamen

Ursprungligen av iPerr:

Jo, jag förstår behovet av reklam för att få sidan att gå rumnt, men herrejävlar vad mycket stora annonser om grejer som inte har med sidan att göra, och som läger sig som stora blaffor på sidan.
Men ser knappt det redaktionella för all reklam.
En av de värsta sidorna jag stöter på faktiskt.

Snälla, kan ni inte försöka få lite koll på ert UI? MInska ner ytan för reklamen, och lyft tydligare fram det redaktionella.

En bra sida håller på sjunka med den reklam mängd som är här nu.
Synd...

Hej!

Så som det ser ut just ska det inte se ut och vårat kära IT-proffs håller på att försöka lösa det! Tack för att du sa till!

Ursprungligen av Marcus Attefors:

Hej!
Så som det ser ut just ska det inte se ut och vårat kära IT-proffs håller på att försöka lösa det! Tack för att du sa till!

Jag måste ställa en uppföljande fråga; hur går det med denna översyn? Det här är ju heller inte särskilt snyggt att mötas av. Jag tror att många med mig gärna vill se redaktionellt innehåll utan att behöva scrolla förbi reklam och en enorm 99-logga.

Vad jag kan minnas så har jag aldrig aktivera en reklamblockerare avsiktligt på 99mac. Anledningen är att jag tycker verkligen att sajten har varit värd att få in reklamintäkterna så att den kan överleva. Och som en del vet så har jag även bidragit med lite insatser. Men någonstans så börjar det ju snart bli orimligt att inte aktivera en sådan. Säkert fler som tänker likadant. Så därför vore det ju bra om det här kunde få lite prioritet nu. Ni har ju haft ganska lång tid på er.

Ursprungligen av thekai:

Jag måste ställa en uppföljande fråga; hur går det med denna översyn? Det här är ju heller inte särskilt snyggt att mötas av. Jag tror att många med mig gärna vill se redaktionellt innehåll utan att behöva scrolla förbi reklam och en enorm 99-logga.

Vad jag kan minnas så har jag aldrig aktivera en reklamblockerare avsiktligt på 99mac. Anledningen är att jag tycker verkligen att sajten har varit värd att få in reklamintäkterna så att den kan överleva. Och som en del vet så har jag även bidragit med lite insatser. Men någonstans så börjar det ju snart bli orimligt att inte aktivera en sådan. Säkert fler som tänker likadant. Så därför vore det ju bra om det här kunde få lite prioritet nu. Ni har ju haft ganska lång tid på er.

Det är tyvärr ett litet moment 22 för oss för att vi har nästan inga intäkter på sidan, väldigt få Patreons så att utveckla vidare på denna kod är svårt. Vi kan inte heller styra över reklamen på sidan mer än att rapportera sådant som inte är relevant (vilket vi redan gör). Loggan var dock jävligt stor till artikeln så den har jag korrigerat. Men tyvärr är reklamen mer eller mindre ända källan till inkomst och utvecklare är dyrt. Vi vill självklart lösa detta lika mycket som du men är lite av ett moment 22 just nu.

Vi har planer för sidan som kommer lösa detta men det går tyvärr inte över en natt. Nu överlappar inte reklamen artiklar vilket var ett av problemen för någon vecka sedan.

Ha det fint!

  • Medlem
  • Lund
  • 2020-02-09 16:47

Bli Patreons så slipper ni den ?

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2020-02-09 16:56

99mac.se är väldigt långsamt nu, kanske några annonser som är sega på att hämtas?
Jag sitter på 1 Gbps och det tar över 15 sek att ladda en sida.

Edit: eller det kanske beror på senaste uppdateringen till macOS 10.15.3.... men andra sidor laddar snabbt.

Senast redigerat 2020-02-09 21:11
Ursprungligen av kenjon:

99mac.se är väldigt långsamt nu, kanske några annonser som är sega på att hämtas?
Jag sitter på 1 Gbps och det tar över 15 sek att ladda en sida.

Edit: eller det kanske beror på senaste uppdateringen till macOS 10.15.3....

Beror inte på betan, har märkt samma sak. Servrarna mår bra så vår IT-kille sa att det kan bero på stormen som råder just nu.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2020-02-09 21:12

Öh näh... likadant igår. Och fiber påverkas inte.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2020-02-09 21:14

Och nu är den snabb igen... och stormen fortsätter

  • Medlem
  • Köping
  • 2020-02-10 19:36
Ursprungligen av Cribe:

Bli Patreons så slipper ni den ?

Slipper man reklamen som patreon??

Ursprungligen av iPerr:

Slipper man reklamen som patreon??

Nepp Det gör man inte! Men det är sådana perks som kommer sen när vi har kommit längre med arbetet på sidan!

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2020-02-12 16:12

Såg en liten reklamruta från Lidl under inläggen idag. Och den var nog geografiskt byggd, då den handlade om Lidl här på orten. Sådant gör det lite roligare än att se alla Stockholmsorienterade reklamrutor

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2020-02-14 14:19

Tycker att ni gör ett fantastiskt jobb och att de få intäkter som kommer in får komma de vägar de kommer.

Tyvärr blir reklamen här bedrägerimässig ibland.
Som denna med Felix Herngren och Bitcon samt vilken sida den länkade vidare till.

Mejlade om det tidigare och hoppas att ni fått styrsel på det men tycker att det fortfarande dyker upp tveksam reklam.

Ursprungligen av ne100:

Tycker att ni gör ett fantastiskt jobb och att de få intäkter som kommer in får komma de vägar de kommer.

Tyvärr blir reklamen här bedrägerimässig ibland.
Som denna med Felix Herngren och Bitcon samt vilken sida den länkade vidare till.
Mejlade om det tidigare och hoppas att ni fått styrsel på det men tycker att det fortfarande dyker upp tveksam reklam.

Hmm jag kan inte hitta nått mail, högerklicka gärna på den där och rapportera till Google också. Sådan där dynga ska vi inte ha. Jag har sparat skärmdumpen så ska jag se vad jag kan göra också! Tack för att du sa till

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2020-02-14 14:47
Ursprungligen av Marcus Attefors:

Hmm jag kan inte hitta nått mail, högerklicka gärna på den där och rapportera till Google också. Sådan där dynga ska vi inte ha. Jag har sparat skärmdumpen så ska jag se vad jag kan göra också! Tack för att du sa till

Gilla!

Ursprungligen av ne100:

Tyvärr blir reklamen här bedrägerimässig ibland.
Som denna med Felix Herngren och Bitcon samt vilken sida den länkade vidare till.

Reklam som den du nämner här är ett stort problem (för alla sidor), det skrevs om det i någon tidning här om dagen tom!
Tydligen så har dom (fula reklam-bedragare) kommit på något sätt att gå runt de som granskar reklamen på de större reklamfirmorna (vilket är rätt oroväckande på flera sätt...).
Har sett dessa på både twitter och facebook med, så hoppas och gissar på att det är något som snart kommer att "fixas", men då vi som jobbar med denna sidan inte kontroll över just vilka ads som visas (ad-network) så är det svårt att göra något på 99 i nuläget.

1
Bevaka tråden