Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Nu kan du använda Apple Pay med ditt Volvokort

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Apple Pay fortsätter bredda ut sig i Sverige och idag lanserades Apple Pay till Volvokortet.

Läs hela artikeln här

Snart bara Handelsbanken kvar...
Har konto hos klarna och kopplade det till Apple Pay, men gillar inte att det går på autogiro och tar någon dag innan pengarna dras från kontot.
Såg att curve skulle kunna fungera bättre med avseende på transaktionshastighet. Men då blir ”problemet” att man ska ha konton, kontokort, köphistorik m.m. hos ytterligare en aktör, vilket jag vill undvika.
Så då återstår väl bara att vänta eller byta bank... jäkla i-landsproblem:)

  • Medlem
  • Malmö
  • 2020-02-19 11:26
Ursprungligen av Sledde:

Snart bara Handelsbanken kvar...
Har konto hos klarna och kopplade det till Apple Pay, men gillar inte att det går på autogiro och tar någon dag innan pengarna dras från kontot.
Såg att curve skulle kunna fungera bättre med avseende på transaktionshastighet. Men då blir ”problemet” att man ska ha konton, kontokort, köphistorik m.m. hos ytterligare en aktör, vilket jag vill undvika.
Så då återstår väl bara att vänta eller byta bank... jäkla i-landsproblem:)

Curve är ju bara aktuellt om du har ett debit/kredit-kort hos någon bank idag, vilket jag tror du då har hos Handelsbanken. Varför inte använda Curve då?

Alternativt kan du ju använda Revolut. Det är en renodlad bank i det avseendet att du har ett konto där till vilket du för över pengar, till skillnad från Curve.

Du har som sagt alternativ, bara att välja ett. Byta bank behöver du aldrig göra.

Ursprungligen av Sledde:

Snart bara Handelsbanken kvar...
Har konto hos klarna och kopplade det till Apple Pay, men gillar inte att det går på autogiro och tar någon dag innan pengarna dras från kontot.
Såg att curve skulle kunna fungera bättre med avseende på transaktionshastighet. Men då blir ”problemet” att man ska ha konton, kontokort, köphistorik m.m. hos ytterligare en aktör, vilket jag vill undvika.
Så då återstår väl bara att vänta eller byta bank... jäkla i-landsproblem:)

Du behöver inte köra klarna via autogiro. Jag har Handelsbanken och har kopplat klarna kortet till ett särskilt konto som jag betalar manuellt ifrån.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2020-02-19 13:51
Ursprungligen av BlackSmp:

Du behöver inte köra klarna via autogiro. Jag har Handelsbanken och har kopplat klarna kortet till ett särskilt konto som jag betalar manuellt ifrån.

Betalar manuellt?

Ursprungligen av zinned:

Betalar manuellt?

Ja

  • Medlem
  • Malmö
  • 2020-02-19 14:13
Ursprungligen av BlackSmp:

Ja

Varför skulle man vilja betala någonting manuellt och varför skulle det vara en bra väg att gå?

Jag tolkar det som att det är något du gör efter att du har valt att använda Klarnas kort.

Ursprungligen av Sledde:

Snart bara Handelsbanken kvar...
Har konto hos klarna och kopplade det till Apple Pay, men gillar inte att det går på autogiro och tar någon dag innan pengarna dras från kontot.
Såg att curve skulle kunna fungera bättre med avseende på transaktionshastighet. Men då blir ”problemet” att man ska ha konton, kontokort, köphistorik m.m. hos ytterligare en aktör, vilket jag vill undvika.
Så då återstår väl bara att vänta eller byta bank... jäkla i-landsproblem:)

Kör oxå Curve och det dras samtidigt på ditt debit kort så ingen "klarna fördröjning" och det står även namnet på butiken du handlar ifrån på kontoutdraget

1
Bevaka tråden