Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Överföra andra format än JPEG till icloud photos?

Tråden skapades och har fått 33 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Avstängd
  • Falun
  • 2020-02-27 21:05
Ursprungligen av nmbrg:

Ja, men det är fortfarande en AVI-container. Och det som diskussionen rörde var bland annat just AVI.

Och det var dessutom bara ett av formaten. Jag sa precis att 3GP och HEIC gick att ladda upp genom bilder programvaran (men ej genom t.ex icloud i webläsare eller icloud programvara till windows) Som dessutom inte dessa AVI-container heller kunde laddas upp där.

Ja nu är det inte containern som är problemet utan codecen.

  • Medlem
  • 2020-02-27 21:07
Ursprungligen av Innis:

Ja nu är det inte containern som är problemet utan codecen.

Jo då, det är precis vad det är.
Eftersom dessa filer inte gick att ladda upp med webläsaren (icloud) eller med programvara i windows (icloud) utan enbart med programvara (bilder) på en mac.

  • Medlem
  • 2020-02-27 21:08

Mod kan låsa denna tråd nu. Jag har löst problemet på egen hand samt även skrivit hur detta gjordes i tråden för framtida besökare. Så vidare diskussion i denna tråd är bara meningslös.

  • Avstängd
  • Falun
  • 2020-02-27 21:13
Ursprungligen av nmbrg:

Mod kan låsa denna tråd nu. Jag har löst problemet på egen hand samt även skrivit hur detta gjordes i tråden för framtida besökare. Så vidare diskussion i denna tråd är bara meningslös.

Varför? Tänk om det kommer en besökare som har frågor? Om man stängde trådar bara för att TS löst det prata om ett dött forum.

Bevaka tråden