Kan "Tyst läge" speglas från iPhone 7 till Apple Watch 3?
Anledningen till frågan är att jag i alla år använt den fysiska knappen "Tyst läge" på iPhonens vänstra sida för att på kvällen tysta min iPhone för att då inte störa sovande barn. Samtidigt har jag ändå om telefonen tyst vibrerat kunna se vad för meddelande, samtal eller annat jag fått. Men klockan jag nu använder verkar inte spegla telefonen i detta läge. Klockan behöver separat sättas i "Tyst läge".
I Watch-appen på iPhonen så finns under "Allmänt" inställningarna för "Flygplansläge" och "Stör ej". Dessa kan båda ställas in att speglas på Apple Watchen. Men jag hittar inte någon inställning för att spegla "Tyst läge".
Att ett knapptryck på klockans ikon för "Tyst läge" inte kan speglas till telefonen är logiskt då telefonen har en fysisk knapp. Men tvärtom borde väl inte vara några problem?
Det här kan tyckas vara en lite fånig fråga då jag bara, att utöver att slå om vanliga "Tyst läge"-knappen på telefonen, nu behöver aktivera funktionen separat på klockan. Det vill säga väcka klockan genom armvridning, sedan skrolla upp en gång, sedan markera "Tyst läge" på klockan. Problemet är att även om jag oftast kommer ihåg att slå på "Tyst läge" på telefonen när det ska göras, så glömmer jag sedan ganska ofta att slå ifrån funktionen. Att nu varje kväll försöka komma ihåg att slå på och sedan slå av "Tyst läge" på två prylar kommer inte göra saken lättare.
Att på kvällen istället för "Tyst läge" använda läget "Stör ej" är för mig inte ett alternativ. (Har konfigurerat detta för att användas på natten.)
Hade "Tyst läge" funnits som komplikation på urtavlan hade det underlättat lite, men det verkar inte finnas.
https://support.apple.com/sv-se/guide/watch/a...