Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ipad: köpråd önskas

Tråden skapades och har fått 14 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag äger idag en Ipad air 2
Funderar antingen på köpa en Ipad air (2019) eller Ipad Pro 11"
Vilken rekommenderar ni?

Att jag nämner Ipad Pro 11" och inte Ipad 12,9" är för att jag är ute och reser en del
och behöver därför kunna få plats med Ipad i min pilotväska.
Därför kan jag inte ha en alltför stor Ipad

Jag har 10,2” tummaren:
https://www.apple.com/se/ipad-10.2/

Väldigt nöjd med den.

Jag har en iPad Pro 11” medan dottern har en iPad Air 2019. Vi är bägge supernöjda.

I det stora hela handlar det om smidighet vs prestanda. Jag har både penna och tangentbord till min Pro, och är väldigt nöjd med både USB-C och Face ID. Så om du har ekonomin och inte måste ha en Air pga smidigheten, skulle jag satsat på en Pro.

Ursprungligen av carlsson:

Jag har en iPad Pro 11” medan dottern har en iPad Air 2019. Vi är bägge supernöjda.

I det stora hela handlar det om smidighet vs prestanda. Jag har både penna och tangentbord till min Pro, och är väldigt nöjd med både USB-C och Face ID. Så om du har ekonomin och inte måste ha en Air pga smidigheten, skulle jag satsat på en Pro.

En nyfiken fråga:
Jag använder Pioneer Rayz plus hörlurar som jag är väldigt nöjd när jag ska lyssna
på musik/se film på min Iphone eller Ipad och den använder en lightningkontakt

Vet du om det finns någon USB-C <> Lightning adapter man kan använda
eller behöver jag skaffa nya hörlurar? (finns det USB-C hörlurar?)

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2020-01-29 08:13

Om det inte är något fel på din gamla skulle jag inväntat årets modeller.

What Json said.

Ursprungligen av Json_81:

Om det inte är något fel på din gamla skulle jag inväntat årets modeller.

När kan dem tänkas komma då?

  • Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2020-01-29 17:05
Ursprungligen av vicotnic:

När kan dem tänkas komma då?

Förhoppningsvis i Mars, jag har väntat på en ny iPad Pro, känns fel att köpa en gammal modell till fullpris.

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2020-01-30 12:24
Ursprungligen av vicotnic:

När kan dem tänkas komma då?

Senast i höst skulle jag tro. Verkar ju bli ett event i mars, kanske kommer redan då.

Beställde nya iPad Pro 12,9” i helgen. Nu kom besked leverans imorgon torsdag med UPS från Nederländerna. Snabba bud Apple. Hoppas dom förlänger gratis TV+ . Har nu till nov 2020 efter köp av iPhone 11 tidigare. Borde ju förlängas då till april 2021. Använder inte mycket - och att betal ca 590kr/år - aldrig i livet.

Det blev en 12,9” 256 Wi-Fi för mig. Skall komma på Torsdag säger PostNord.

Jag hoppas på förbättrad AR med nya kamera linserna och är grymt imponerad av skärmen på min frus som vi tyvärr köpte i januari innan vi visste att dessa skulle komma. Men skillnaden är inte enorm vad jag förstår så det får gå bra ändå.

Så alla gånger en Pro om jag får råda. 2018 eller 2020 spelar egentligen bara roll om kameran är viktig.

Ursprungligen av Ancientdragon:

Det blev en 12,9” 256 Wi-Fi för mig. Skall komma på Torsdag säger PostNord.

Jag hoppas på förbättrad AR med nya kamera linserna och är grymt imponerad av skärmen på min frus som vi tyvärr köpte i januari innan vi visste att dessa skulle komma. Men skillnaden är inte enorm vad jag förstår så det får gå bra ändå.

Så alla gånger en Pro om jag får råda. 2018 eller 2020 spelar egentligen bara roll om kameran är viktig.

För mig spelade roll eftersom jag hade 2018 och bytte till 2020. Mycket snabbare. Även inloggningen snabbare via FaceID. Sedan nya tangentbord/ fodral - passar väl inte på 2018.
Oavsett jag fick bra betalt för min 2018. Hann köra dom parallellt ett par dagar och 2020 känns rappare på allt. Kameran är toppen - även om 2018 dög för mig.
Leveransen från Nederländerna var 24 timmar med UPS - även om bilen hade lite problem att hitta till dörren. Har hänt tidigare med UPS. När dom skickar med DHL funkar den biten bättre. Apple skötte det perfekt med utlovad dag - 26 mars. Beställde 4 dagar innan.

  • Medlem
  • Bästkusten
  • 2020-04-01 11:38
Ursprungligen av adress@mac:

För mig spelade roll eftersom jag hade 2018 och bytte till 2020. Mycket snabbare. Även inloggningen snabbare via FaceID. Sedan nya tangentbord/ fodral - passar väl inte på 2018.
Oavsett jag fick bra betalt för min 2018. Hann köra dom parallellt ett par dagar och 2020 känns rappare på allt. Kameran är toppen - även om 2018 dög för mig.
Leveransen från Nederländerna var 24 timmar med UPS - även om bilen hade lite problem att hitta till dörren. Har hänt tidigare med UPS. När dom skickar med DHL funkar den biten bättre. Apple skötte det perfekt med utlovad dag - 26 mars. Beställde 4 dagar innan.

På vilket sätt känner du av denna skillnad? Anledningen till att jag frågar är att jag sitter och funderar på att byta upp mig. Tittade på denna länk och fick andra tankar.

Ursprungligen av adress@mac:

För mig spelade roll eftersom jag hade 2018 och bytte till 2020. Mycket snabbare. Även inloggningen snabbare via FaceID. Sedan nya tangentbord/ fodral - passar väl inte på 2018.
Oavsett jag fick bra betalt för min 2018. Hann köra dom parallellt ett par dagar och 2020 känns rappare på allt. Kameran är toppen - även om 2018 dög för mig.
Leveransen från Nederländerna var 24 timmar med UPS - även om bilen hade lite problem att hitta till dörren. Har hänt tidigare med UPS. När dom skickar med DHL funkar den biten bättre. Apple skötte det perfekt med utlovad dag - 26 mars. Beställde 4 dagar innan.

Jag har läst alla tester och de säger att skillnaden är minimal. Vidare anger de kameran och lidarsensorn.
Är den främsta anledningen till ett byte. Dock rekommenderar de flesta den äldre vid köp då priset nu är avsevärt lägre. En kärna mer gör nog inga tokiga resultat. Samma skärm och samma SSD....

Men jag får helt enkelt vänta och se ?

Själv är jag som en korp och vill ha allt nytt som glänser. Så jag tror jag blir nöjd även om det inte är någon märkbar skillnad prestanda mässigt. Lidar verkar ju väldigt intressant.

Magic keyboard är lite i överkant prismässigt men blir nog ett måste framöver.

Idag kom den.

Första intrycket är att den är väldigt lik min frus.

Kameran är annorlunda:
+ vidvinkel
- linsen på vidvinkel är otroligt ljuskänslig. Inomhus är den obrukbar.

Benchmark är lika i de 4 appar vi provat. 2020 vinner i två och 2018 i två.

Lidarlinsen kan mäta ungarna och samtidigt ta små gulliga kort med längden noterad men i övrigt hittar jag ännu inga appar som gör att den kommer till sin rätt. Här tror jag dock att skillnaden kommer att ligga. När apparna väl kommer så skulle denna lilla finess kunna uträtta stordåd.

Men jag står fast vid mitt första uttalande. Är du inte intresserad av lidar köp 2018 istället och spara pengarna till en Apple Pencil istället.

1
Bevaka tråden