Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Virtuell kamera > Zoom.us funkar på MacPro 2013 men inte på MacBook Pro 2016

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2020-04-03 11:10

Använder Wirecasts virtuella kamera för att stream kameror till Zoom.us.

Funkar utmärkt med Min MacPro 2013 med Zoom och Skype men med MacBook Pro 2016 får jag bara upp FaceTime kameran, i Skype kan jag välja den virtuella kamera med då blir det bara svart.

Har kollat att zoom finns med i Integritetsinställningarna för Kamera och hjälpmedel, har nog inte provat att stänga av brandväggen.

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2020-04-08 00:07

Kan du nyttja CamTwist ? Jag får in min fejkade webcam i både Zoom och Skype för företag (16.28.142) på min MBP16.
Startar du Skype efter att du sätter ingång den virtuella kameran?

OT: Vad är det för kamera du använder?

Vad tusan har man en virtuell kamera till?

/nyfiken

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2020-04-08 09:09
Ursprungligen av carlsson:

Vad tusan har man en virtuell kamera till?

/nyfiken

Först, jag fixade problemet med massor av och ominstallationer samt letande av tillhörande filer i biblioteken som låg gömda här och där.

VIRITUELL KAMERA

I Skype och ett vanligt gruppmöte sitter alla med sina kameror på datorn eller mobila enheten.

Om gruppledaren, säg kemilärare har behov av flera kameror en på svarta tavla (heter det så fortfarande) en på sig själv och en riggad för att visa ett experiment.

I datorn har man ett bildmixerprogram typ, Wirecast. Sändningen ut från bildmixern kallas virituell kamera och det är den man använder i Skype sen.

Ursprungligen av ne100:

VIRITUELL KAMERA

Aha, så man bygger helt enkelt ihop flera kameror/flöden till en? Smart.

1
Bevaka tråden