Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iPhoneskärm svart direkt när jag svarat på samtal

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

iPhone 7 med iOS 13.4
Direkt när jag svarat blir skärmen svart. Jag vill kunna växla till högtalare alternativt hörapparater men det går inte då skärmen blir svart, detta direkt innan jag satt den till örat. Försöker få liv i den med att trycka på sidoknappen men det hjälper inte. Om jag trycker på hemknappen kommer hemskärmen fram med telefonsamtalet parkerat som grön linje överst och jag måste sen klicka på den för att komma tillbaka till telefonappen för att kunna byta hörsätt. Hur får man bort den direkta nedsläckningen?

Testa att uppdatera till iOS 13.4.1 eller är det av någon speciell anledning du ligger kvar på 13.4?

Ursprungligen av hummel:

Testa att uppdatera till iOS 13.4.1 eller är det av någon speciell anledning du ligger kvar på 13.4?

Uppdaterat men ingen skillnad.

Ser två möjliga problem.
1. Sensorn som känner av när du håller telefonen mot örat fungerar inte.
2. jukvaruproblem, rensa telefonen helt och starta som ny telefon utan att återställa säkerhetskopia. Fungerar det så lägg tillbaka din backup och kolla om det fungerar.

Ursprungligen av hummel:

Ser två möjliga problem.
1. Sensorn som känner av när du håller telefonen mot örat fungerar inte.
2. jukvaruproblem, rensa telefonen helt och starta som ny telefon utan att återställa säkerhetskopia. Fungerar det så lägg tillbaka din backup och kolla om det fungerar.

Visade sig vara skräp som kommit in under skärmskyddet. Telefonen uppfattade det nog därför som om något var väldigt nära och släkte ner direkt. Efter att ha tagit bort skärmskyddet (och en del skräp i kanterna under det) fungerar telefonen igen som den ska

1
Bevaka tråden