Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Installera egna ringsignaler (iOS 13.4.1)

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag lämnade iPhones för ett år sedan och har vart lite off-side på vad som hänt med iPhone. Nu har arbetsgivaren har slängt på mig en iPhone XR och jag vill installera min gamla ringsignal. Förut gjorde man det genom en väldigt omständig process vid träsk-programmet iTunes.

Men nu verkar den funktionen vara borttagen.

Hur gör jag för att installera en egen ringsignal i min iPhone?

Filen ligger lokalt på datorn (iTunes) och i iCloud Drive och har filändelsen ".m4r".

Ursprungligen av iTiger:

Jag lämnade iPhones för ett år sedan och har vart lite off-side på vad som hänt med iPhone. Nu har arbetsgivaren har slängt på mig en iPhone XR och jag vill installera min gamla ringsignal. Förut gjorde man det genom en väldigt omständig process vid träsk-programmet iTunes.

Men nu verkar den funktionen vara borttagen.

Hur gör jag för att installera en egen ringsignal i min iPhone?

Filen ligger lokalt på datorn (iTunes) och i iCloud Drive och har filändelsen ".m4r".

ff krångligt, men jag följde denna guiden sist. https://www.cultofmac.com/513943/make-iphone-ringtone-garageband/

  • Medlem
  • Östergötland
  • 2020-04-16 13:43

Det finns en guide här: Ringsignaler för iOS

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2020-04-16 15:12
Ursprungligen av iTiger:

Jag lämnade iPhones för ett år sedan och har vart lite off-side på vad som hänt med iPhone. Nu har arbetsgivaren har slängt på mig en iPhone XR och jag vill installera min gamla ringsignal. Förut gjorde man det genom en väldigt omständig process vid träsk-programmet iTunes.

Men nu verkar den funktionen vara borttagen.

Hur gör jag för att installera en egen ringsignal i min iPhone?

Filen ligger lokalt på datorn (iTunes) och i iCloud Drive och har filändelsen ".m4r".

Jag provade nyss att lägga in en ringsignal med ändelsen .m4r på min telefon. I MacOS Catalina är det bara att dra och släppa den i finder-fönstret för din iPhone så installeras den.

Ursprungligen av joakimo:

Jag provade nyss att lägga in en ringsignal med ändelsen .m4r på min telefon. I MacOS Catalina är det bara att dra och släppa den i finder-fönstret för din iPhone så installeras den.

Så enkelt var det! Tack för hjälpen!

  • Medlem
  • White Beach, Puerto Galera
  • 2020-04-18 19:40
Ursprungligen av joakimo:

Jag provade nyss att lägga in en ringsignal med ändelsen .m4r på min telefon. I MacOS Catalina är det bara att dra och släppa den i finder-fönstret för din iPhone så installeras den.

Finderfönster? Jag ser inte min iPhone i Finder.

Edit: Såg nu att det var i Catalina, Sorry.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2020-04-18 19:45
Ursprungligen av onnyt:

Finderfönster? Jag ser inte min iPhone i Finder.

Edit: Såg nu att det var i Catalina, Sorry.

Från och med Catalina används inte iTunes för att administrera iphone på MacOS. Om du inte ser den i sidofältet - prova att koppla in din iphone med kabel till datorn.

Edit: Missade din edit. ?

1
Bevaka tråden