Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

En första titt på Magic Keyboard till iPad Pro

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Magic Keyboard har nu börjat landa i användarnas händer runt om i världen och hittills så ser mottagandet riktigt positivt ut.

Läs hela artikeln här

Det ser lovande ut.

Mitt kommer tyvärr inte förens den 22:a till ön. I dessa tider får man vara glad om de kommer alls.

Belysningen på tangentbordet och den steglösa vinkeln på plattan är det jag saknar idag.

Jag är hittills så grymt imponerad av iPad 12,9 2020/2018 och har hittat min optimala Apple produkt. En platta och en datorn i ett. Microsoft hade rätt från början och nu kan även jag som Apple nörd få chansen att använda detta.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2020-04-21 07:16

Någon som fått sitt? Nyfiken på storleken vs keyboard folio pga väska jag använder där den ska få plats

  • Medlem
  • 2020-04-21 12:37

Jag blev lite mindre sugen efter ha sett några klipp, kommer förmodligen använda lika lite som pennan. :S
Om iPaden ska ersätta en dator, så kanske...

Senast redigerat 2020-04-21 13:41
  • Medlem
  • Malmö
  • 2020-04-21 13:23
Ursprungligen av garda:

Om den ska iPaden ska ersätta en dator, så kanske...

Det är väl det egentliga syftet med en iPad Pro.

  • Superhjälte
  • 2020-04-21 13:42
Ursprungligen av zinned:

Det är väl det egentliga syftet med en iPad Pro.

Den är betydligt bättre på att ersätta en dator än en dator är på att ersätta en iPad.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2020-04-21 13:44
Ursprungligen av Zop:

Den är betydligt bättre på att ersätta en dator än en dator är på att ersätta en iPad.

Det är också sant men den frågeställningen var aldrig aktuell

  • Medlem
  • 2020-04-21 13:45
Ursprungligen av zinned:

Det är väl det egentliga syftet med en iPad Pro.

Ja, du har nog rätt, men jag är inte riktigt där än. Jag använder den som komplement, men använder datorn mindre och mindre hemma.
Men än så länge skriver jag inte tillräkligt mycket på iPaden för att motivera köpet av Magic Keyboard. Det kanske ändras när jag får testa ett.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2020-04-21 14:41
Ursprungligen av garda:

Men än så länge skriver jag inte tillräkligt mycket på iPaden för att motivera köpet av Magic Keyboard. Det kanske ändras när jag får testa ett.

Inte jag heller, jag kommer heller inte att köpa ett Magic Keyboard. Däremot har min iPad Pro ersatt min iMac.

Ursprungligen av kladda:

Någon som fått sitt? Nyfiken på storleken vs keyboard folio pga väska jag använder där den ska få plats

Jag har haft mitt i 2 dygn nu och har inte varit såhär nöjd med en Apple produkt sedan min iPhone 4s.

Tangenterna är fantastiska att skriva på och trackpaden känns som om den alltid funnits där.

Vi har sedan tidigare en keyboard folio till den en iPad 12,9 hemma och till den andra har vi nu köpt detta. Det skiljer cirka 8mm på bredden, kanske 2-3 mm i tjocklek i verkligheten. Visst väger det nya mer men i gengäld blir det mer stabilt.

3 snabba för och emot:
+Tangentbordet, vilken känsla
+Ett extra USB-C uttag
+Justerbar vinkel, där jag bestämmer

-Priset
-Vikten, men egentligen stör det inte så mycket.
-Materialet, men det är säkert hållbart

Nu är bara frågan om vi kanske inte måste köpa ett 4000kr tangentbord till...

  • Medlem
  • Malmö
  • 2020-04-25 11:24
Ursprungligen av Ancientdragon:

+Ett extra USB-C uttag

Vad jag har förstått är detta endast för laddning.

Ursprungligen av zinned:

Vad jag har förstått är detta endast för laddning.

Ja jag har läst att det enbart är laddning men andra säger att den skall fungerar för annat med. Jag har inte hunnit prova.

1
Bevaka tråden