Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Netflix laggar i Apple TV

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Netflix laggar som bananas! Någon mer som upplever det? Kan säkert va skit i appen men segt som fan tills omstart av Appletv

  • Avstängd
  • Falun
  • 2020-05-16 20:25

Ja upplever samma sak på ATV 4K men inte med ATV4

Ursprungligen av D_Odell:

Netflix laggar som bananas! Någon mer som upplever det? Kan säkert va skit i appen men segt som fan tills omstart av Appletv

Har det ibland på TV 4, men bara när man bläddrar bland filmerna inte när man spelar upp. Enda vägen ur det är att rycka strömkabeln under några minuter vad jag hittat.

  • Avstängd
  • Falun
  • 2020-05-17 09:52
Ursprungligen av CekariYH:

Har det ibland på TV 4, men bara när man bläddrar bland filmerna inte när man spelar upp. Enda vägen ur det är att rycka strömkabeln under några minuter vad jag hittat.

För mig räcker det att stänga appen helt. Dubbelklicka på Hemknappen och svepa uppåt.

Ursprungligen av Innis:

För mig räcker det att stänga appen helt. Dubbelklicka på Hemknappen och svepa uppåt.

Ska testa det nästa gång...

  • Medlem
  • TRELLEBORG
  • 2020-05-18 08:13

Här har vi två ATV4, en i vardagsrummet och en i sovrummet, och här laggar Netflix aldrig någonsin. Och då bör det tilläggas att detta hushållet lägger gigabytes efter gigabytes på Netflix just nu (heja korttidspermittering och distansundervisning)

  • Medlem
  • Boston
  • 2020-05-18 11:05

För oss varierar det väldigt mycket. Ibland är det supersegt och det enda som hjälper är en omstart av AppleTV:n. Men vi kör en SmartDNS för att få tillgång till amerikansk Netflix och jag har alltid tänkt att det är den som segar ner till och från.

Kan ju tänkas att Netflix har ställt till det för sig själva (och kunderna) genom att begränsa strömningshastigheten.

Netflix laggade satan för mig hela helgen. Dock på LGs inbyggda app.

Men övriga internet funkade topp.

Kan inte minnas att Netflix någonsin har bråkat för oss. Har en ATV gen 4.

  • Avstängd
  • Falun
  • 2020-05-18 14:49
Ursprungligen av Zeugma:

Kan ju tänkas att Netflix har ställt till det för sig själva (och kunderna) genom att begränsa strömningshastigheten.

Det är inte den sorten av laggning utan i GUI när man scrollar (tolkar jag det som och upplever)

1
Bevaka tråden