Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum. Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.
Undrar hur det är tänkt att man ska göra när allt ballat ur och man måste återställa telefonen (DFU-läge). Blir det som med klockan? Alltså att det inte går utan att luren måste lämnas in för service hos Apple?
Jag laddar nästan uteslutande trådlöst, men tycker ändå det vore riktigt trist helt utan port. Jag använder mestadels hifihörlurar för att lyssna på musik och behöver då fysisk port för att koppla in förstärkare och lurar. Utan portar är man hänvisad till trådlöst vilket betyder sämre ljudkvalitet.
Undrar hur det är tänkt att man ska göra när allt ballat ur och man måste återställa telefonen (DFU-läge). Blir det som med klockan? Alltså att det inte går utan att luren måste lämnas in för service hos Apple?
Jag röstar och hoppas nej. Inte av anledningen att Qi-laddning är för långsamt, utan för att det skulle vara synd att låsa in en så kraftfullt processor och kamera utan annan möjlighet att komma åt dem än via bluetooth och wifi.
Jag är lite skeptisk. Tycker qi standarden är lite för dålig för att kunna ersätta trådladdning fullt ut. Har sett lite experiment där man har kunnat ladda trådlöst med distans, om nåt sånt skulle komma så kanske:
En annan synvinkel är att se det ur den misslyckade satsningen på AirPower. Ska man satsa på trådlöst fullt ut får man lyckas bättre än så, tycker jag.