Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Recension: Vi parar ihop Xiaomis Amazfit GTR med iPhone

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Xiaomi har länge tillverkat smarta klockor, men hur fungerar dom? Och hur är samspelet med iOS? Vi ger oss in i ett test som både gör oss positiva och lite smått frustrerade.

Läs hela artikeln här

Varför säger du Android klocka?. Den kör väl inte Android OS?.
Kör den ens WearOS?

  • Medlem
  • 2020-06-22 00:34
Ursprungligen av Redaktionen:

Xiaomi har länge tillverkat smarta klockor, men hur fungerar dom? Och hur är samspelet med iOS? Vi ger oss in i ett test som både gör oss positiva och lite smått frustrerade.

Läs hela artikeln här

Varför skriver du "Androidklocka"??? Amazfit GTR har INTE Google Wear och är därmed INTE en Androidklocka.

Det är bra om man har koll på vad man testar.

  • Medlem
  • 2020-06-22 02:26

Är det där verkligen en Android-klocka?

Det är lätt att man förväxlar en klocka som använder Googles operativsystem för klockor, Wear OS, med klockor som använder en väldigt modifierad version av Android som OS.

När man säger att man har en Android-klocka tror jag att man menar att man har en klocka med Wear OS, vilket denna klockan inte har.

Är ni säkra på att den ens har en modifierad version av Android som OS och inte bara ett eget system från xiaomi?

På wear OS kan man installera appar via Googles Play store, lagra offline musik, betala med Google pay, se bilder i meddelanden, fullt stöd för emojis med mera..

Senast redigerat 2020-06-22 02:39
Ursprungligen av Stefan Sandström:

Varför säger du Android klocka?. Den kör väl inte Android OS?.
Kör den ens WearOS?

Fel av mig, ber om ursäkt för det!

Ursprungligen av 99mec:

Varför skriver du "Androidklocka"??? Amazfit GTR har INTE Google Wear och är därmed INTE en Androidklocka.

Det är bra om man har koll på vad man testar.

Helt rätt, jag som har fel!

Ursprungligen av Jeo:

Är det där verkligen en Android-klocka?

Det är lätt att man förväxlar en klocka som använder Googles operativsystem för klockor, Wear OS, med klockor som använder en väldigt modifierad version av Android som OS.

När man säger att man har en Android-klocka tror jag att man menar att man har en klocka med Wear OS, vilket denna klockan inte har.

Är ni säkra på att den ens har en modifierad version av Android som OS och inte bara ett eget system från xiaomi?

På wear OS kan man installera appar via Googles Play store, lagra offline musik, betala med Google pay, se bilder i meddelanden, fullt stöd för emojis med mera..

Du har såklart också rätt i detta!

Ursprungligen av severyd:

Fel av mig, ber om ursäkt för det!

åååhhh din lilla hater ❤❤❤

Ursprungligen av Stefan Sandström:

åååhhh din lilla hater ❤❤❤

Jag är mest bara glad att du har registrerat dig på 99mac <3

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2020-06-22 15:08

Jag tror det smugit sig in ett litet fel. Troligen är den vattentålig till 5ATM, inte 50. Här är en bra liten text man kan läsa innan man hoppar i plurret med sin klocka.:
3 ATM/30 meter = Vattenskyddad. Klockan klarar att bli nedstänkt.
5 ATM/50 meter = Vattentät. Klockan klarar enstaka, korta tillfällen i vatten.
10 ATM/100 meter = Vattentät. Klockan klarar bad och simning.
20 ATM/200 meter = Vattentät. Klockan klarar dykning.

- Mätvärdet indikerar statiskt tryck. Det dynamiska trycket blir snabbt mycket högre enbart genom att man rör på sig eller simmar så en 3ATM/30m-klocka är ingen dykarklocka som klarar 30 meters djup”

5ATM passar att bada badkar med..??

1
Bevaka tråden