Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

WWDC: Nyheterna i macOS Big Sur

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Självklart visat Apple upp nya funktioner även för Mac. Big Sur är namnet på nästa macOS och kommer med vad Apple säger är den största designförändringen någonsin.

Läs hela artikeln här

OS XI.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2020-06-22 21:39

Känns verkligen som en stor uppdatering. Mycket läckert!

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2020-06-23 07:41
Ursprungligen av Zeugma:

OS XI.

Precis, efter två årtionden med Mac OS version 10.x är det slut med .x-uppdateringar och vi går vidare till version 11.

  • Medlem
  • Boston
  • 2020-06-23 11:19

Kul med lite rejäla utseendemässiga förändringar i MacOS. Faktiskt lite oväntat för mig.

När Big Sur väl har kommit och installerats sitter man och svär över alla nya buggar i mer än ett halvår. Och när det har lugnat sig igen, lagom till sommaren, är det snart dags igen. Jag hade hoppats att fokus hade legat på stabilitet. Men kanske klarar Apple av både stabilitet och nya funktioner denna gång! ??

Intressant sak: Intel versionen av MacOS Big Sur har versionnumret 10.16, medan Apple Silicon versionen av MacOS Big Sur har versionnumret 11.0. Personligen tror jag att båda kommer att ha 11.0, när MacOS Big Sur släpps skarpt.

Ursprungligen av The Real Viking:

Intressant sak: Intel versionen av MacOS Big Sur har versionnumret 10.16, medan Apple Silicon versionen av MacOS Big Sur har versionnumret 11.0. Personligen tror jag att båda kommer att ha 11.0, när MacOS Big Sur släpps skarpt.

Dä va könstigt, som man säger i Västergötland.

1
Bevaka tråden