Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Time Machine säkerhetskopiera extern disk

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!

Jag vill att Time Machine ska säkerhetskopiera min externa disk också (alltså inte den externa som Time Machine använder).
När jag går in och försöker ställa in detta så går det inte att markera den disken. Den ligger i listan över diskar som inte skall säkerhetskopieras. Någon som vet hur man löser detta?

  • Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2020-07-27 16:09

Funkar det inte att ta bort disken från listan av exkluderade diskar?
https://www.macworld.com/article/3153995/how-...

Ursprungligen av mattiL:

Funkar det inte att ta bort disken från listan av exkluderade diskar?
https://www.macworld.com/article/3153995/how-...

Nej, tyvärr inte. Det går inte att välja diskarna

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2020-07-27 23:21

Du ska inte välja disken, utan du ska välja bort den som du vill göra backup på genom att ta bort bocken som beskrivs ovan. Går inte det?

Ursprungligen av kenjon:

Du ska inte välja disken, utan du ska välja bort den som du vill göra backup på genom att ta bort bocken som beskrivs ovan. Går inte det?

Nej, det går inte välja disken för att sedan trycka mina för att ta bort den. den är typ gråmarkerad

  • Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2020-07-27 23:49

Lägg upp en bild så vi får se.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2020-07-29 09:37

Vad har du för filsystem på den externa disken? Det måste vara ett Apple-filsystem om Time Machine ska kunna göra backup.

Ursprungligen av pesc:

Vad har du för filsystem på den externa disken? Det måste vara ett Apple-filsystem om Time Machine ska kunna göra backup.

Fungerar väl inte med APFS?

  • Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2020-07-29 13:11
Ursprungligen av Saffran:

Fungerar väl inte med APFS?

Senaste betan på Big Sur ger stöd för APFS på backupdisken, innan denna version ska det vara HFS+ om jag inte misstar mig.

1
Bevaka tråden