Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Nytt i forumet tar inte med allt som är nytt i forumet

Tråden skapades och har fått 14 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Åsikt: Ta med alla kategorier under rubriken "NYTT I FORUMET".
Nu verkar det som att vissa kategorier inte finns här, vilket ju är synd.

Märkte detta efter att min egen diskussion "Åsiktsmoderering" inte dök upp här (som jag förstås tycker är en viktig diskussion och gärna ser att fler besökare delar sin åsikt i).

(Jag har förstås provat med en helt nollad webläsare för att se så det inte var mitt konto som var inställt på något speciellt sätt.)

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2020-07-30 22:48

Jag vet inte hur ”Nytt i forumet” fungerar eftersom jag aldrig lagt märke till funktionen.

Själv använder jag mig av Forum->Nya inlägg där allt nytt visas.

Ursprungligen av joakimo:

...Forum->Nya inlägg där allt nytt visas.

Jag använder också bara ”Nya inlägg”.

Men ”Feedback”-delen visades inte där heller tidigare. Lades till för något år sedan, efter önskemål från medlemmarna.

Så det vore väl ganska naturligt att ”Feedback” även visas i ”Nytt i forumet”, tycker jag.

Även jag använder "Nya inlägg"-funktionen, och det var en ren slump att jag såg detta på framsidan.

Jag har en gissing, och det är att mer datorvana användare kör med "Nya inlägg"-funktionen, medan gemene man (om man får säga så utan att en del blir upprörda) och därmed majoriteten går in på förstasidan.

Jag förstår helt enkelt inte varför "Nyheter i forumet" visar just det?
Det borde kanske döpas om till "Nyheter från en del ställen på forumet"...? ?

Ursprungligen av carlsson:

... Jag förstår helt enkelt inte varför "Nyheter i forumet" visar just det?
Det borde kanske döpas om till "Nyheter från en del ställen på forumet"...? ?

Det står inte ”Alla nyheter i forumet”, vilket hade varit mer uppfordrande. ”Nyheter i forumet” är det ju, trots allt. ?

Ursprungligen av Zeugma:

...”Nyheter i forumet” är det ju, trots allt. ?

Det står "Nytt i forumet".

Om Feedback-delen räknas in i "Nya inlägg" (vilket den gör sedan 1,5-2 år tillbaka), så borde den i konsekvensens namn också räknas in i "Nytt i forumet", tycker jag.

Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Det står "Nytt i forumet".

Om Feedback-delen räknas in i "Nya inlägg" (vilket den gör sedan 1,5-2 år tillbaka), så borde den i konsekvensens namn också räknas in i "Nytt i forumet", tycker jag.

Ursäkta, jag gick på vad föregående skribent skrev. Poängen är ändå densamma. ”Allt nytt i forumet” är semantiskt sett något utöver ”Nytt i forumet”. Men det var mest ett försök att skoja till det lite. En annan sak som inte är med är redaktionens blänkare för sina egna nyheter. En försiktig bedömning är att det nog borde fortsätta vara så.

Ursprungligen av Zeugma:

Ursäkta, jag gick på vad föregående skribent skrev. Poängen är ändå densamma. ”Allt nytt i forumet” är semantiskt sett något utöver ”Nytt i forumet”. Men det var mest ett försök att skoja till det lite. En annan sak som inte är med är redaktionens blänkare för sina egna nyheter. En försiktig bedömning är att det nog borde fortsätta vara så.

Varför?

Det är ju klart att man vill se allt som är nytt i forumet, även blänkare/nyheter/meningslöst tjafs. Antingen är det med i forumet eller inte.

Så tänker jag i alla fall.

Ursprungligen av Zeugma:

...”Allt nytt i forumet” är semantiskt sett något utöver ”Nytt i forumet”...

Men när Feedback ingår i "Nya inlägg", vore det inte naturligt att Feedback också ingår i "Nytt i forumet"?

Det vore intressant att få en motivering till den skillnaden.

Ursprungligen av carlsson:

...Det är ju klart att man vill se allt som är nytt i forumet, även blänkare/nyheter/meningslöst tjafs. Antingen är det med i forumet eller inte...

Att blänkarna undantas är ganska naturligt, eftersom nyhetsrubrikerna ju finns där på förstasidan ändå.

Att nyhetskommentarerna undantas är också ganska naturligt, eftersom de har en egen avdelning strax nedanför ("Debatterade nyheter").

Men att man undantar Feedback har jag svårt att förstå - där håller jag helt med dig.

Ursprungligen av carlsson:

Varför?

Det är ju klart att man vill se allt som är nytt i forumet, även blänkare/nyheter/meningslöst tjafs. Antingen är det med i forumet eller inte.

Så tänker jag i alla fall.

För mig vore det att gå över ån efter vatten att klicka på en länk till forumet som sedan skickar tillbaka en där man kom ifrån. ”Debatterade nyheter” anges för övrigt längre ned.
Om man ska dra ”allt” in absurdum borde också redigerade inlägg vara med...

Ursprungligen av Zeugma:

...Om man ska dra ”allt” in absurdum borde också redigerade inlägg vara med...

Inte mycket till argument, eftersom man bara kan redigera i 24 timmar. Så de inläggen är ju ändå per definition ganska så "nya".

Att en sådan tråd (utan något nytt inlägg, men med ett redigerat inlägg som är mindre än 24 timmar gammalt) skulle dyka upp i "Nytt i forumet" skulle vara helt ok för mig.

Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Inte mycket till argument, ...

Med in absurdum menar jag underförstått att redigerade inlägg inte ska vara med, jag argumenterar alltså inte för att de ska vara med.

Ursprungligen av Zeugma:

Med in absurdum menar jag underförstått att redigerade inlägg inte ska vara med, jag argumenterar alltså inte för att de ska vara med.

Jo, jag förstod att du tyckte att de inte skulle vara med. Och därför argumenterade jag att det är helt ok om de är med.

Skulle vara mycket mer intressant om du svarade på mitt önskemål om en motivering - varför du anser att Feedback inte ska vara med i "Nytt i forumet", när det finns med i "Nya inlägg". Hade det inte varit mer logiskt och konsekvent om det var med i båda?

Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Jo, jag förstod att du tyckte att de inte skulle vara med. Och därför argumenterade jag att det är helt ok om de är med.

Skulle vara mycket mer intressant om du svarade på mitt önskemål om en motivering - varför du anser att Feedback inte ska vara med i "Nytt i forumet", när det finns med i "Nya inlägg". Hade det inte varit mer logiskt och konsekvent om det var med i båda?

Det anser jag inte, jag har inte uttryckt någon åsikt därvidlag, och jag har heller ingen, det är upp till forumägaren att bestämma.

1
Bevaka tråden