Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vad är Andra Volymer?

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har lekt lite med Big Sur beta och igår när jag tankande ner beta 4 så fick datorn tuppjuck och vägrade starta upp igen så jag gick in och blåste disken enligt Apples instruktioner och körde in Big Sur igen via återställningsfunktionen.

Nu undrar jag vad dessa "Andra Volymer" är i diskverktyg. Kan man ta bort det? Har jag gjort fel när jag blåste disken och behöver göra om manövern en gång till?

Så här ser det ut i systeminformation

Och när man går upp en nivå:

Jag tror inte att det ska vara två Macintosh HD - data. Fast jag är långtifrån säker. Detta är ju en betaversion.

Ursprungligen av Zeugma:

Jag tror inte att det ska vara två Macintosh HD - data. Fast jag är långtifrån säker. Detta är ju en betaversion.

Nej, det är det som gör mig lite konfunderad. Fast det ser likadant ut på min andra dator, om än något lindrigare. Där är Other Volumes ca 76 GB.

  • Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2020-08-06 18:04

Tror som andra att du har lite många HD - data.
Jag kör Beta 4 min MBPr.

Tror jag blåste bara Macintosh HD när jag skulle rensa. Enligt instruktionen ska man visst blåsa hela Apple SSD, vilket jag nu gjort. Nu har jag nya problem. Får upp en snurrande jordglob och den räknar ner ca 6 minuter efter att man anslutit till WiFi. Sen kommer apple.com/support och -1008F. :-/

1
Bevaka tråden