Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Återskapa raderade kontakter från säkerhetskopia?

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Lidingö
  • 2011-01-04 20:43

Jag hade alltså två mailkonton på min telefon. Det ena använde jag i princip aldrig, så jag tog bort det. Men det hängde tydligen ihop med en del av min telefonbok, tvärtemot vad jag trodde.

Numren skulle jag vilja ha kvar, så jag undrar om man kan återskapa de på något sätt? Kan man återställa iphonen från senaste säkerhetskopian, utan att den först synkroniserar den "rensade" versionen av telefonboken när jag kopplar in den i datorn? Hur gör jag det i så fall?

Det kan fungera, testa.

Återställ från senaste backup/synkronisering. Låt inte telefon koppla upp sig mot något nätverk.
Prova därefter att aktivera kontaktsynk i iTunes mot datorn och se om den synkar över kontakterna då.

Kan vara värt ett försök.

Raderade du epost-kontot eller tog du bara bort det ur telefonen?
Tog du bara bort det från telefonen så är det ju bara att lägga dit det igen så synkas det tillbaka.

  • Medlem
  • Lidingö
  • 2011-01-04 20:58

Hur återställer jag då, telefonen börjar väl automatiskt uppdatera säkerhetskopian med en ny synkronisering när itunes startas?
Osäker på om jag haft kontaktsynk aktiverat tidigare, men i så fall borde kontakterna ligga i Adressbok eller hur? Där finns de inte heller...

Jag tog bara bort det ur telefonen, men det var ett konto från ett företag där jag inte jobbar kvar så det var inte aktivt längre. Nu är det svårt att lägga tillbaka det.

Det beror på om du har aktiverat att den ska börja synkroniseras direkt du kopplar in telefonen.
Kolla i inställningar i iTunes. Preferences/Devices, där har du ett val för av/på för automatisk synk.

  • Medlem
  • Lidingö
  • 2011-01-04 22:37

Det fungerade! Bockade ur den automatiska synkningen och återställde från säkerhetskopian. Klart, tack!

iTunes synkroniserar data till din iPhone och skriver över dina gamla data. Varför inte bara extrahera några filer?

Ursprungligen av drkrupp:

iTunes synkroniserar data till din iPhone och skriver över dina gamla data. Varför inte bara extrahera några filer?

Lite sent svar, kanske. Tråden är nästan 10 år gammal.

1
Bevaka tråden