Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur får jag bort Install MacOS Catalina ur papperskorgen????

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har provat med terminalkommandon och säker tömning mm. Hur får jag bort detta? Omstart hjälper inte. Har t o m installerat om MacOS och ändå kan jag inte tömma papperskorgen.

  • Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2020-08-22 12:41

Något användbart här kanske:
https://www.remosoftware.com/info/5-ways-empt...

Ursprungligen av mattiL:

Något användbart här kanske:
https://www.remosoftware.com/info/5-ways-empt...

Har kört genom den guiden utan framgång.

Låter ju helt absurt. ?

Några tankar:
- Kör Skivkontroll > Reparera
- Håll ner Alt/Opt när du tömmer papperskorgen.
- Starta om med Shift nertryckt.
- Starta upp på ett annat system och släng grejerna därifrån (de ligger i en osynlig mapp som heter .Trash i Användarmappen).
- Har du terminalvana kan du starta upp i Recovery-läge, öppna terminalen därifrån och radera filerna.

Jag vet fan inte vad som har hänt med denna. Jag uppdaterade Big Sur beta på en annan dator som då fick tuppjuck. Blev tvungen att skapa en extern disk med Catalina på, så jag laddade ner Catalina på denna datorn, fixade den externa disken och sedan tyckte jag ju att det bara var att slänga Install Catalina i papperskorgen och sen tömma den, men se det ville den inte vara med om. Och nu sitter jag där med 7 GB i papperskorgen som jag inte blir av med.

Ursprungligen av carlsson:

Låter ju helt absurt. ?

Några tankar:
- Kör Skivkontroll > Reparera
Testat utan framgång

- Håll ner Alt/Opt när du tömmer papperskorgen.
Testat utan framgång

- Starta om med Shift nertryckt.
Testat utan framgång

- Starta upp på ett annat system och släng grejerna därifrån (de ligger i en osynlig mapp som heter .Trash i Användarmappen).
Kräver lite mekande, men skulle kunna testa detta om inget annat fungerar. Kan man eventuellt starta datorn i Target mode mot en annan Mac?

- Har du terminalvana kan du starta upp i Recovery-läge, öppna terminalen därifrån och radera filerna.
Synnerligen bristfällig terminalvana men med en utförlig instruktion skulle jag kunna testa.

Testa att stänga av SIP.

Vill minnas att installeraren ibland lyckas med att ladda ner med rootprivilegier, vilket gör att det inte går att ta bort ens med sudo.

Ursprungligen av marcushedenstrom:

Testa att stänga av SIP.

Vill minnas att installeraren ibland lyckas med att ladda ner med rootprivilegier, vilket gör att det inte går att ta bort ens med sudo.

Detta fungerade! Stort tack!

1
Bevaka tråden