Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Installera 9:an på OS X?

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Österåker
  • 2003-09-15 21:32

Hej

Fick ett visst behov av att använda Classic i OS X men upptäckte att jag inte installerat 9:an innan X-installationen. Startade från system 9-skivan men ingen disk hittades för installation! Måste jag installera om hela klabbet, eller? Hur går jag vidare?

Tacksam för hjälp!

PS
Ska använda Classic till Handelsbankens internet-tjänst. Vill inte använda VPC eller PC.

• Oregistrerad
  • 2003-09-15 21:41

Byt bank! LOL

• Medlem
  • Karlstad
  • 2003-09-15 21:50
Citat:

Skrevs ursprungligen av anthonie
Ska använda Classic till Handelsbankens internet-tjänst. Vill inte använda VPC eller PC.

Eeehhhh.. tänker du installera/pula med detta för att få en webbplats att funka? Det låter en aning överambitiöst i så fall. Varför inte prova olika browsrar istället? T.ex. Camino/Chimera som jag kör för SEB's internet-bank. Eller Firebird.

Danne

Hittar inte diskarna? Det var mycket konstigt. Prova varianterna. Om du te.x. startade från skivan genom att hålla ned C-tangenten så prova att gå in i systeminställningar och välj den inmatade CD-skivan som startskiva. (tvärtom om du gjorde så från början.) Jag vet ingen orsak till att inte systemet på CDn kan se hårddisken.
¨snusmumrik

• Medlem
  • Österåker
  • 2003-09-15 22:24

Det är inte browsern som inte fungerar med Handelsbanken utan det sk säkerhetsprogrammet som ännu inte finns till OS X (man lovar naturligtvis att det ska släppas en sådan )

• Oregistrerad
  • 2003-09-15 22:24

Du har glömt att kryssa för "Installera OS-9 Drivrutiner" när du formaterade hårddisken. Så det blir till att formatera om om du vill installera os 9 på den disken. Byt bank! Det gjorde jag. Det är också väldigt lätt enligt handelsbanken själva… http://www.bytbank.nu/

1
Bevaka tråden