Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Spekulera! varför ring av magneter i kommande iPhone ?

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Är en smula förvånad över att det inte spekuleras mer om ringen med magneter det ryktas om i nya iPhone.
Om det är en anpassning till kommande QI laddare verkar det en smula overkill, visst kan det vara så men varför så många magneter för detta? Jag vill tro att det är fråga om anpassning till en miljö som kräver styrka för att hålla telefonen på plats mot dedicerade (nya) kontakter på iPhone´s baksida. Tänk CarPlay ! och att ringen hör ihop med en dedicerad hållare som gör iPhone till en carplayskärm vid dockning, och som förstås även laddar. Alla kan få CarPlay i Bilen, Båten, Cykeln, Mopeden osv utan att fordonet behöver vara förberedd för CarPlay, till priset av en docka (och en ny iPhone). Om Apple tog fram ett skal med denna magnetring skulle även äldre iPhone modeler kunna användas som CarPlay skärm, det vore smaskens.

Så man kan sätta den på kylskåpet när man lagar mat så klart!

Kanske en ny funktion i appen Hälsa?

Jag skulle tro att det är för en smart laddplatta. Typ som Xiaomis Smart Tracking Pad (https://www.youtube.com/watch?v=lg4mmkHbfVQ) fast istället för att vara motoriserad är själva laddpucken hängandes på nåt sätt och med hjälp av magneterna kan pucken och telefonen placeras optimalt på ett "magiskt" sätt, utan motorer

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2020-09-10 12:55

För att konkurrera bort kreditkort med magnetremsa. De blir zappade. Du ska använda Apple Pay!

Är nog också inne på att det har nåt med trådlös laddning att göra. Men vi får se.

  • Medlem
  • International user
  • 2020-09-10 14:38
Ursprungligen av nollåtta:

Är en smula förvånad över att det inte spekuleras mer om ringen med magneter det ryktas om i nya iPhone.
Om det är en anpassning till kommande QI laddare verkar det en smula overkill, visst kan det vara så men varför så många magneter för detta? Jag vill tro att det är fråga om anpassning till en miljö som kräver styrka för att hålla telefonen på plats mot dedicerade (nya) kontakter på iPhone´s baksida. Tänk CarPlay ! och att ringen hör ihop med en dedicerad hållare som gör iPhone till en carplayskärm vid dockning, och som förstås även laddar. Alla kan få CarPlay i Bilen, Båten, Cykeln, Mopeden osv utan att fordonet behöver vara förberedd för CarPlay, till priset av en docka (och en ny iPhone). Om Apple tog fram ett skal med denna magnetring skulle även äldre iPhone modeler kunna användas som CarPlay skärm, det vore smaskens.

Tänk också på MagBak, de har patent på sin så de måste göra en annan form, blir nog bättre med en ring ska ni se.
Bäst lösningen för bilen tycker jag. https://magbak.com.

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2020-09-10 17:02
Ursprungligen av juanito:

Tänk också på MagBak, de har patent på sin så de måste göra en annan form, blir nog bättre med en ring ska ni se.
Bäst lösningen för bilen tycker jag. https://magbak.com.

Och då slutar den inbyggda kompassen att fungera/visa rätt... ?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2020-09-10 17:10
Ursprungligen av juanito:

Tänk också på MagBak, de har patent på sin så de måste göra en annan form, blir nog bättre med en ring ska ni se.
Bäst lösningen för bilen tycker jag. https://magbak.com.

Hoppas inte magneterna påverkar apparaten för den som har Pacemaker ...!! Det vore livsfarligt. Får väl lov att inte ha mobilen i bröstfickan.

  • Medlem
  • International user
  • 2020-09-11 15:45
Ursprungligen av frazze:

Och då slutar den inbyggda kompassen att fungera/visa rätt... ?

Gör den? Jag vet inte, ser ingen skillnad med eller utan MagBak skal på varken iPhone 8 eller iPhone X. Men däremot hade de ett tag 30° skillnad mellan varandra och det utan skal, efter tag blev de båda lika, då ena var utan och andra hade skalet på igen, samt när bägge hade skalen på åter.

Så jag skulle inte lita på deras compass oberoende

iPhone 8 har v1 och X har v2 av MagBak.

Senast redigerat 2020-09-11 16:32
1
Bevaka tråden