Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Genvägar

Tråden skapades och har fått 122 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2019-11-15 08:40

Kamrater,
Nu har Genvägar fått automatisering med triggers från t. ex. plats eller tid.

Har detta påverkat ert användade av Genvägar? Jag lade i stort sett ned användandet eftersom det var så trassligt och opålitligt.

Nu tänker jag att logga när jag kommer till och går från jobbet.

Vänligen, Ylan

  • Medlem
  • Malmö
  • 2019-11-15 10:45
Ursprungligen av Ylan:

Kamrater,
Nu har Genvägar fått automatisering med triggers från t. ex. plats eller tid.

Har detta påverkat ert användade av Genvägar? Jag lade i stort sett ned användandet eftersom det var så trassligt och opålitligt.

Nu tänker jag att logga när jag kommer till och går från jobbet.

Vänligen, Ylan

Jag har lagt mycket tid på att bygga fler Genvägar efter att iOS 13 släpptes. För någon dag sedan släppte Alex Hay också sin efterlängtade app Toolbox Pro, som ger oss ännu fler möjligheter med sina extensions.

Som respons på ditt exempel ovan så kör jag dagligen en genväg som loggar datum och tid när jag kommer och går på jobb. Dock fungerar inte alla triggers riktigt som de ska, mycket pga Apples urusla leverans av iOS 13 som är fullt av buggar, men det gäller inte alla. NFC-triggers funkar hur bra som helst och där har jag en hel del.

  • Medlem
  • 2020-09-10 22:41

Har retat mig länge att det inte går att sortera påminnelser, men har nu fixat en gångväg som löser det.
Finns vissa begränsningar då den bara lägger titeln i minnet och raderar originalet sedan lägger tillbaka i bokstavsordning. Tider, anteckningar mm. försvinner om det finns några, men passar bra för inköpslistan. (Använd på egen risk)
https://www.icloud.com/shortcuts/364bfce9b778...

Bevaka tråden