Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Kan inte parkoppla iphone till windows 10 med bluetooth

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2020-09-12 13:43

Av någon anledning går det inte att parkoppla iphone till windows 10 för mig.

* Fungerar inte med någon av de iphones (både ios 13 och ios 14 beta) jag testat med.
* iphone kan parkoppla med andra enheter.
* Datorn (windows) kan parkoppla med andra enheter.
* Bluetooth är både ominstallerat och "avaktiverat/aktiverat" på datorn.
* Datorn är omstartad.
* Iphones är omstartade.
* avaktiverat/aktiverat bluetooth på iphone.
* nätverksinställningarna är återställda på iphone.

Försöker komma på om det är något jag glömmer nämna att jag gjort, men får väl editera i efterhand om jag kommer på något som jag missat skriva här.

Någon som haft samma problem och löst det? Hur i så fall?

  • Medlem
  • Barentsburg
  • 2020-09-12 15:40

Vad vill du åstadkomma med parkopplingen? Ska det ens gå nuförtiden?

  • Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2020-09-12 16:10

Som modem kanske?

  • Medlem
  • Barentsburg
  • 2020-09-12 16:39
Ursprungligen av mattiL:

Som modem kanske?

Vill man det när de är så långsam länk? Wifi eller kabel känns mer rätt för detta.

  • Medlem
  • 2020-09-12 18:23
Ursprungligen av Gäddnos:

Vad vill du åstadkomma med parkopplingen? Ska det ens gå nuförtiden?

Det spelar väl egentligen ingen roll för frågeställningen och lösningen.

Men jag ska använda mig utav windows 10 funktion "dynamiskt lås" som läser enheten när jag (mobilen) lämnar datorn.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2020-09-12 18:23
Ursprungligen av nmbrg:

Av någon anledning går det inte att parkoppla iphone till windows 10 för mig.

Testade nu på Window 10 Home (hårdvara MBP 2012) att parkoppla en iPhone 7, iOS 13.6. Initierade kopplingen från iphonen, då funkade det. Funkade att använda iphonen som bluetooth accesspunkt till internet (lååångsamt). Lyckades inte föra över en fil från windows till iphonen, men orkade inte testa så mycket....

Dessa bluetooth-tjänster känner windows igen hos iphonen:

  • Medlem
  • 2020-09-12 18:26
Ursprungligen av IngoX:

Testade nu på Window 10 Home (hårdvara MBP 2012) att parkoppla en iPhone 7, iOS 13.6. Initierade kopplingen från iphonen, då funkade det. Funkade att använda iphonen som bluetooth accesspunkt till internet (lååångsamt). Lyckades inte föra över en fil från windows till iphonen, men orkade inte testa så mycket....

Dessa bluetooth-tjänster känner windows igen hos iphonen:

OK, men du sitter på hårdvara från apple. Så då är det möjlgen så att det är hårdvaran som är problemet. Och att iphone bara gillar Bluetooth som sitter i en Macbook, eller liknande.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2020-09-12 18:36
Ursprungligen av nmbrg:

Så då är det möjlgen så att det är hårdvaran som är problemet.

Kanske, men en MBP bootad i Windows är ju Intel med ett bluetooth-chip från Broadcom. Men jag kan ju testa på jobbet någon dag också. Begränsningen ligger i alla fall inte i kombinationen Windows - iOS.

  • Medlem
  • 2020-09-13 15:58
Ursprungligen av IngoX:

Kanske, men en MBP bootad i Windows är ju Intel med ett bluetooth-chip från Broadcom. Men jag kan ju testa på jobbet någon dag också. Begränsningen ligger i alla fall inte i kombinationen Windows - iOS.

Tack, inväntar svar från dig om hur det gick på datorn som du har på ditt jobb då.

  • Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2020-09-13 18:50

Jag ser samma tjänster på min jobbdator, Thinkpad P50 med Windows 10 Enterprise 1809, dock är låsfunktionen blockerad av policy så den kan inte användas.
Kopplingen mellan dator och iPhone Xs Max var inte stabil heller, så inget jag kommer försöka använda..

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2020-09-15 09:48
Ursprungligen av nmbrg:

Tack, inväntar svar från dig om hur det gick på datorn som du har på ditt jobb då.

Windows 10 Enterprise 1709 på en HP-laptop.

Denna gång fick jag istället initiera anslutningen från datorn. När jag från iphonens bluetoothinställningar försökte ansluta till HP-laptopen gavs meddelandet ”enheten stöds ej” (troligen pga hård säkerhetspolicy på laptopen, inom vården)

Senast redigerat 2020-09-15 20:29
1
Bevaka tråden