Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Apple skickar ut uppdatering till AirPods 2 och AirPods Pro

Tråden skapades och har fått 17 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Apple har idag skickat ut en ny uppdatering till AirPods generation två och AirPods Pro och frågan är vad uppdateringen faktiskt gör?

Läs hela artikeln här

Uppdateras de automatiskt?

Ursprungligen av Chaosstar:

Uppdateras de automatiskt?

Från artikeln

"Uppdateringen skickas ut automatiskt men det skall gå att trigga det hela genom att stoppa ned sina AirPods Pro i fodralet och koppla in det till ström. För att kontrollera vilken version du har gör du följande:

Öppna "Inställningar"
Tryck på "Allmänt"
Tryck på "Om"
Tryck på "AirPods""

Fick mina AirPods pro idag. Ingen uppdatering ännu dock.

Just den här uppdateringen med Airpods är så sjukt flummig. Sätt i sladden och hoppas på det bästa. Förstår du inte varför dom har löst det så??

Ursprungligen av westerlu77:

Just den här uppdateringen med Airpods är så sjukt flummig. Sätt i sladden och hoppas på det bästa. Förstår du inte varför dom har löst det så??

Nä det är otroligt störande att de inte kan ge oss en knapp som triggar uppdateringen.

  • Medlem
  • Markaryd
  • 2020-09-15 07:22

Själv rockar jag 2D15-firmware från maj på mina AirPods Pro, antar att jag inte var värd den de släppte i juni. Hoppas att man kanske får ta del av denna, men antagligen har jag väl för "gammal" telefon och måste köpa en 12 Pro Max..

Still nuffin!

Får se om det kommer nåt, finns det någon förteckning över när de olika versionerna kom? Vore intressant att se vilken uppdatering i ordningen jag har.

Första kanske då de är helt nya? A2084 har jag för mig den hette.

Wow! Klarare och mer presence i ljudet på Airpods gen2. Gillas!

Jag har också fått, kör iOS Beta ( vet inte om det har betydelse)
Det finns ett nytt val ”Rumsligt ljud på”
Det känns som att ljudet låter bättre, men jag är ingen expert ?

  • Medlem
  • Malmö
  • 2020-09-15 10:51
Ursprungligen av toox500:

Jag har också fått, kör iOS Beta ( vet inte om det har betydelse)
Det finns ett nytt val ”Rumsligt ljud på”
Det känns som att ljudet låter bättre, men jag är ingen expert ?

Det är nyheten - Spatial audio.

Det som spelas upp måste ha stöd för det, t ex en video från AppleTV+. Om du har möjlighet så testa, det ska vara riktigt grymt enligt uppgift. Gyrot i lurarna samt gyrot i telefonen används för att möta hur de förhåller sig till varandra och ljudet formas om beroende på detta. Immersive!

  • Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2020-09-15 12:16

Mina Airpods 2 fick uppdateringen nyss, mina Airpods Pro gav jag till frun då de irriterade mina öron för mycket.
Kan inte påstå att jag direkt märker något före/efter på Airpods 2.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2020-09-15 12:36
Ursprungligen av mattiL:

Mina Airpods 2 fick uppdateringen nyss, mina Airpods Pro gav jag till frun då de irriterade mina öron för mycket.
Kan inte påstå att jag direkt märker något före/efter på Airpods 2.

Gissar att du heller inte har testat spatial audio

Ursprungligen av zinned:

Gissar att du heller inte har testat spatial audio

Spatial audio finns ju inte till Airpods gen 2. Så det blir svårt att testa det.

Ursprungligen av mattiL:

Mina Airpods 2 fick uppdateringen nyss, mina Airpods Pro gav jag till frun då de irriterade mina öron för mycket.
Kan inte påstå att jag direkt märker något före/efter på Airpods 2.

Man måste lyssna på nåt som är lite mer subtilt tror jag för att höra skillnad. Jag märker iallafall en skillnad. Mer detaljer hör jag i mina lurar.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2020-09-15 13:38
Ursprungligen av westerlu77:

Spatial audio finns ju inte till Airpods gen 2. Så det blir svårt att testa det.

Korrekt, missade att det var Airpods 2 du skrev och inte Pro.

Ursprungligen av N_Micke:

Still nuffin!

Får se om det kommer nåt, finns det någon förteckning över när de olika versionerna kom? Vore intressant att se vilken uppdatering i ordningen jag har.

Första kanske då de är helt nya? A2084 har jag för mig den hette.

Wikipedia to the rescue: https://en.wikipedia.org/wiki/AirPods_Pro#Firmware_History

Hade fått uppdateringen nu när jag kollade (har AirPods Pro). Har inte haft mitt fodral på laddning. Bara lyssnat via datorn under dagen, har inte märkt någon skillnad.

Ursprungligen av Scarecrow:

Wikipedia to the rescue: https://en.wikipedia.org/wiki/AirPods_Pro#Firmware_History

Hade fått uppdateringen nu när jag kollade (har AirPods Pro). Har inte haft mitt fodral på laddning. Bara lyssnat via datorn under dagen, har inte märkt någon skillnad.

Sedär ja!

Nu kom nya in här också. Hoppas det inte blev sämre nu för var jäkligt skönt ute på sjön att få bort så mycket av båtmotor ljudet.

1
Bevaka tråden