Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Belkin ger oss en närmare titt på deras MagSafe-tillbehör

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

När Apple visade upp sin iPhone 12-serie igår så berättade de att MagSafe gör återtåg och nu har hittat in i iPhone.

Läs hela artikeln här

Kommer denna funka att ladda äldre lurar med eller bara för 12an?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2020-10-14 22:39

Bilhållaren är ju lite lustig. Ladda med sladd när telefonen sitter i en "MagSafe"..?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2020-10-14 22:44
Ursprungligen av N_Micke:

Kommer denna funka att ladda äldre lurar med eller bara för 12an?

Rent teoretiskt ja. Frågan är ju hur du ska få fast telefonen? Man kan ju fundera på om det kommer tredjepartstillverkare med skal till äldre telefoner som gör att man kan använda MagSafe-laddare.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2020-10-15 10:28

Det där stället från Belkin, hur fasen tänkte de där? Jag skulle aldrig lägga pengar på detta när det ser ut som det gör, när lutningen på ytan för telefonen är annorlunda från ytan för klockan. Hur kan de inte ha gjort dessa symmetriska? Firmafest på R&D-avdelningen?

  • Medlem
  • 2020-10-15 10:44
Ursprungligen av zinned:

Det där stället från Belkin, hur fasen tänkte de där? Jag skulle aldrig lägga pengar på detta när det ser ut som det gör, när lutningen på ytan för telefonen är annorlunda från ytan för klockan. Hur kan de inte ha gjort dessa symmetriska? Firmafest på R&D-avdelningen?

Ja, såg ju förskräcklig ut. Gissar att det är en kompromiss då magneten till klockan inte är tillräckligt stark för att kunna ha klockan i bra vinkel, liknande telefonens. Men då är det bättre de låtit bli.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2020-10-15 10:48

Håller med om att den asymmetriska designen verkar lite speciell. Och det ska inte tolkas positivt. Men hade jag en klocka och en 12:a skulle jag nog ändå slå till på denna.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2020-10-15 11:13
Ursprungligen av garda:

Ja, såg ju förskräcklig ut. Gissar att det är en kompromiss då magneten till klockan inte är tillräckligt stark för att kunna ha klockan i bra vinkel, liknande telefonens. Men då är det bättre de låtit bli.

Det tvivlar jag på. Dels så väger klockan nära nog ingenting och dessutom är fästet hyfsat starkt. Jag skulle tro att jag hade kunnat ta min kabel och sätta den mot baksidan av min klocka och sedan låta den hänga rakt ner i kabeln utan att trilla av.

Ursprungligen av xms67:

Håller med om att den asymmetriska designen verkar lite speciell. Och det ska inte tolkas positivt. Men hade jag en klocka och en 12:a skulle jag nog ändå slå till på denna.

Det är ju så klart subjektivt men då stället kostar kring hela 1500 kr (!) så skulle jag inte lägga en sådan summa när det ser ut på det sättet

  • Medlem
  • 2020-10-15 11:35
Ursprungligen av zinned:

Det tvivlar jag på. Dels så väger klockan nära nog ingenting och dessutom är fästet hyfsat starkt. Jag skulle tro att jag hade kunnat ta min kabel och sätta den mot baksidan av min klocka och sedan låta den hänga rakt ner i kabeln utan att trilla av.
...

Om du inte har ett riktig fet bling bling guldkedja...

  • Medlem
  • Malmö
  • 2020-10-15 11:45
Ursprungligen av garda:

Om du inte har ett riktig fet bling bling guldkedja...

Jag tror inte ens den hade trillat av om jag hade haft min Apple Bracelet på klockan.

1
Bevaka tråden