Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Inbyte av iPhone 11 Pro Max / mot 12 Pro Max

Tråden skapades och har fått 12 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Apples erbjudande: https://www.apple.com/se/trade-in/
Får man mer pengar att sälja sin 11 Pro Max via blocket och dylika?
Köpte min för ca 3-4 månader sedan.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2020-10-15 11:13
Ursprungligen av calinou:

Apples erbjudande: https://www.apple.com/se/trade-in/
Får man mer pengar att sälja sin 11 Pro Max via blocket och dylika?
Köpte min för ca 3-4 månader sedan.

Kort svar : Givetvis.

Ursprungligen av zinned:

Kort svar : Givetvis.

Hur mycket mer kan man begära i så fall?

  • Medlem
  • Malmö
  • 2020-10-15 11:17
Ursprungligen av calinou:

Hur mycket mer kan man begära i så fall?

Du får ju göra som man alltid gör, kontrollera vad dina säljarkonkurrenter tar för sina likadana telefoner som de annonserar ut och sedan anpassa dig efter det.

  • Medlem
  • Barentsburg
  • 2020-10-15 12:26

https://mresell.se/ betalar lite bättre än Apple. Ibland kan det vara värt att sälja till ett företag istället för knepiga Blocketkunder som ger en huvudvärk.

Ursprungligen av Gäddnos:

https://mresell.se/ betalar lite bättre än Apple. Ibland kan det vara värt att sälja till ett företag istället för knepiga Blocketkunder som ger en huvudvärk.

Tack för tipset! ?

Ursprungligen av calinou:

Apples erbjudande: https://www.apple.com/se/trade-in/
Får man mer pengar att sälja sin 11 Pro Max via blocket och dylika?
Köpte min för ca 3-4 månader sedan.

Rekommenderar verkligen Tradera om du ska sälja den. Du slipper allt krångel med Blocket (överdrivna prutningar, folk som ångrar sig på plats, vill byta mot sin gamla rostiga bil osv) och jag upplever att du alltid får riktigt bra betalt för just Apple-prylar där.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2020-10-15 15:35
Ursprungligen av Kivrennac:

Rekommenderar verkligen Tradera om du ska sälja den. Du slipper allt krångel med Blocket (överdrivna prutningar, folk som ångrar sig på plats, vill byta mot sin gamla rostiga bil osv) och jag upplever att du alltid får riktigt bra betalt för just Apple-prylar där.

Dock får man ingen face-to-face försäljning, man kan även där få de som köper den/vinner auktionen och sedan ångrar sig och man tvingas också oftast skicka den till köparen.
Blocket har alltid fungerat kanon för mig, aldrig några konstigheter.

Men, smaken är som bakom och det är ju bra att man har valmöjligheter

Ursprungligen av zinned:

Dock får man ingen face-to-face försäljning, man kan även där få de som köper den/vinner auktionen och sedan ångrar sig och man tvingas också oftast skicka den till köparen.
Blocket har alltid fungerat kanon för mig, aldrig några konstigheter.

Men, smaken är som bakom och det är ju bra att man har valmöjligheter

Ja visst är det så!

Prisbilden är nog egentligen min största fördel med Tradera, har alltid upplevt att jag får bättre betalt där än på tex Blocket.

Men som du säger, tur att det finns valmöjligheter så kan alla välja vad som passar bäst ?

  • Medlem
  • Munkedal
  • 2020-10-15 16:54
Ursprungligen av Marco:

Läs även denna artikel.

Så mycket får du för din gamla iPhone

Så bra! nästan det dubbla!

Ursprungligen av zinned:

Dock får man ingen face-to-face försäljning, man kan även där få de som köper den/vinner auktionen och sedan ångrar sig och man tvingas också oftast skicka den till köparen.
Blocket har alltid fungerat kanon för mig, aldrig några konstigheter.

Men, smaken är som bakom och det är ju bra att man har valmöjligheter

Din mening här är mycket oklar!
”… man kan även där få de som köper den/vinner auktionen och sedan ångrar sig och man tvingas också oftast skicka den till köparen.
Kan du förtydliga en aning, för det är nog inte bara jag, som inte hänger med vad du menar?
Det är ju klart att man ska skicka varan till köparen, vem annars hade du tänkt skicka den?

P.S. Nu förstår jag vad du säger, men det är ganska dåligt formulerat!

Det är nog vanligare att någon annan köper varan än de som bor på samma ort som du själv. Och du måste skicka varan oavsett vilket ställe du använder. Det är ingen skillnad med Blocket och Tradera där. Däremot har Blocket säkrare sätt att göra affären mer säker för både köparen och säljaren.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2020-10-15 17:51
Ursprungligen av pick-me-up:

Din mening här är mycket oklar!
”… man kan även där få de som köper den/vinner auktionen och sedan ångrar sig och man tvingas också oftast skicka den till köparen.
Kan du förtydliga en aning, för det är nog inte bara jag, som inte hänger med vad du menar?
Det är ju klart att man ska skicka varan till köparen, vem annars hade du tänkt skicka den?

P.S. Nu förstår jag vad du säger, men det är ganska dåligt formulerat!

Det är nog vanligare att någon annan köper varan än de som bor på samma ort som du själv. Och du måste skicka varan oavsett vilket ställe du använder. Det är ingen skillnad med Blocket och Tradera där. Däremot har Blocket säkrare sätt att göra affären mer säker för både köparen och säljaren.

Det var väl allt annat än otydligt? Vi pratade om skillnaden mellan Blocket och Tradera och med just Tradera, till skillnad från Blocket, så måste man oftast skicka varan till köparen. Med Blocket annonser tror jag det är vanligare med face-to-face-försäljningar, vilket självklart innebär att man inte behöver skicka varan.
Jag har själv aldrig någonsin behövt skicka en vara jag har sålt på Blocket och då har jag säkert en 20-30 försäljningar via just Blocket.

1
Bevaka tråden