Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Recension: Apple Watch SE eller Series 6 - vilken skall jag köpa?

Tråden skapades och har fått 33 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • The space-time continuum
  • 2020-10-19 12:55

Fått min nya AW6 idag!

Skeppades från fabriken Jiaxing, China i torsdags eftermiddag, och tog märkligt nog tre dagar på att förtullas i Kina och anlända till Incheon, Korea. Sedan gick det desto fortare. Skeppades från Korea igår 12:30, och i morse så ringde UPS på hemma dörren och lämnade över klockan!

Har tvålat av den ordentlig (eftersom från Covid19-land) innan jag använder den... och ligger på laddning nu.

Nu till frågan; har en AW4 kopplad till min iPhone idag. Måste jag koppla bort och avregistrera denna, innan jag kopplar in min nya AW6?

Eller kan man köra med två Apple Watch för samma användare, och kopplade till samma telefon?

Vill helst inte "snurra till det" med kopplingarna så att synk och annat krånglar.

  • Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2020-10-19 18:25
Ursprungligen av omartint:

Fått min nya AW6 idag!

Skeppades från fabriken Jiaxing, China i torsdags eftermiddag, och tog märkligt nog tre dagar på att förtullas i Kina och anlända till Incheon, Korea. Sedan gick det desto fortare. Skeppades från Korea igår 12:30, och i morse så ringde UPS på hemma dörren och lämnade över klockan!

Har tvålat av den ordentlig (eftersom från Covid19-land) innan jag använder den... och ligger på laddning nu.

Nu till frågan; har en AW4 kopplad till min iPhone idag. Måste jag koppla bort och avregistrera denna, innan jag kopplar in min nya AW6?

Eller kan man köra med två Apple Watch för samma användare, och kopplade till samma telefon?

Vill helst inte "snurra till det" med kopplingarna så att synk och annat krånglar.

Du kan ha bägge anslutna, jag hade det så i veckan som gick, utan problem.

  • Medlem
  • The space-time continuum
  • 2020-10-19 23:31
Ursprungligen av mattiL:

Du kan ha bägge anslutna, jag hade det så i veckan som gick, utan problem.

Fint!

Synkar den med endast den senaste man använder, väljer man manuellt vilken av klockorna som skall synka till telefonen, eller synkar telefonen mot bägge klockor hela tiden?

  • Medlem
  • Barentsburg
  • 2020-10-20 08:23

du kan välj manuellt eller ställa in att det ska ske automatiskt, det görs i Watch appen

Bevaka tråden