Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Förbokning iphone 12 (alla varianter)

Tråden skapades och har fått 90 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2020-10-22 10:08

Hej!

Tänkte vi kunde ha en tråd om någon mer än jag vill diskutera förbokningar.

Själv är jag nu mer än lagom nervös för min order hos tele2 som skulle levereras imorgon men inte ens är packad enligt deras status.
IPhone 12 pro 128gb blue
Någon med order hos tele2 där det står att det är packat?

Är också livrädd för utebliven leverans imorgon
Beställt 12 pro graphite 128 gb från macforum.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2020-10-22 10:36
Ursprungligen av josie:

Hej!

Tänkte vi kunde ha en tråd om någon mer än jag vill diskutera förbokningar.

Själv är jag nu mer än lagom nervös för min order hos tele2 som skulle levereras imorgon men inte ens är packad enligt deras status.
IPhone 12 pro 128gb blue
Någon med order hos tele2 där det står att det är packat?

Nu kom precis avisering i postnord med förhandsinfo om paketet. Men bara förhandsinfo. Hur ska det hinna..

Ursprungligen av josie:

Nu kom precis avisering i postnord med förhandsinfo om paketet. Men bara förhandsinfo. Hur ska det hinna..

Då kan du nog sitta lugnt i båten

  • Medlem
  • Malmö
  • 2020-10-22 10:47
Ursprungligen av josie:

Nu kom precis avisering i postnord med förhandsinfo om paketet. Men bara förhandsinfo. Hur ska det hinna..

Varje år går det sjukt mycket snabbare än vad de flesta tror

  • Medlem
  • Gävle
  • 2020-10-22 10:50

Blev ingen egen iår då jag numera har telefon via jobbet. Känns lite konstigt då jag bytt varje år sedan iPhone 4.
Känns även lite skumt att inte ha värsta modellen längre, har en XR idag.

Hur som, har förbokat en åt morsan. Iphone 12 PRO 128Gb Guld. Skall hämta den på Telia imorgon.
Inte fått något SMS ännu, men det brukar ju komma.

Jag får ju iaf installera den, så något har jag iaf att se fram emot.

Ursprungligen av Castel:

Blev ingen egen iår då jag numera har telefon via jobbet. Känns lite konstigt då jag bytt varje år sedan iPhone 4.
Känns även lite skumt att inte ha värsta modellen längre, har en XR idag.

Hur som, har förbokat en åt morsan. Iphone 12 PRO 128Gb Guld. Skall hämta den på Telia imorgon.
Inte fått något SMS ännu, men det brukar ju komma.

Jag får ju iaf installera den, så något har jag iaf att se fram emot.

Hur många minuter från att du installerat moderns kommer det ta innan du beställer en egen tror du?

  • Medlem
  • Gävle
  • 2020-10-22 11:06
Ursprungligen av CharlesDelux:

Hur många minuter från att du installerat moderns kommer det ta innan du beställer en egen tror du?

haha ja jag har tittat många gånger.
Men det är svårt att motivera att man ska ha dels två telefoner, sen när man har en som är gratis både vad gäller abonnemang och telefon.

Min iPhone 12 Pro är på väg och kommer i morgon/Telia. Fick nyss meddelande att den lämnat lagret.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2020-10-22 11:19
Ursprungligen av zinned:

Varje år går det sjukt mycket snabbare än vad de flesta tror

Ja, när det gäller beställning från Apple (DHL). Men tele2 kör postnord. Jag hoppas verkligen på att postnords info inte stämmer. För det är inte ens inlämnat och lär i så fall vara framme typ tisdag nästa vecka, om det är som vanligt.

  • Medlem
  • 2020-10-22 13:10

Så trött på Telia... Skulle verkligen behöva en iPhone 12 pro imorgon och just därför satt jag och uppdaterade Telias hemsida var 5:e sekund i fredags mellan 13:59-14:00. När jag väl kom in så kom jag till en sida (såg inte ut som den ser ut idag) där alla färger och storlekar fanns FÖRUTOM silver 256gb och 512gb!?! Jag vill såklart ha en silver 256gb. Inte så att det var slutsålt, gick bara inte att välja. Efter många försöka så stod det tillslut att ALLA iPhone 12 pro var slutsålda, alla färger och storlekar... Testa vidare och tillslut kom jag in på en ny sida (som den ser ut idag). In och välja rätt lur (som nu fanns) och sedan välja "hämta i butik", då blir man dirigerad till Telias företagssida (gör man än idag)... Börja om igen och nu är leveransdatumet 6:e november... Ridå!

Wuhoo, avisering från postnord mottagen <3

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2020-10-22 15:07
Ursprungligen av DA77:

Så trött på Telia... Skulle verkligen behöva en iPhone 12 pro imorgon och just därför satt jag och uppdaterade Telias hemsida var 5:e sekund i fredags mellan 13:59-14:00. När jag väl kom in så kom jag till en sida (såg inte ut som den ser ut idag) där alla färger och storlekar fanns FÖRUTOM silver 256gb och 512gb!?! Jag vill såklart ha en silver 256gb. Inte så att det var slutsålt, gick bara inte att välja. Efter många försöka så stod det tillslut att ALLA iPhone 12 pro var slutsålda, alla färger och storlekar... Testa vidare och tillslut kom jag in på en ny sida (som den ser ut idag). In och välja rätt lur (som nu fanns) och sedan välja "hämta i butik", då blir man dirigerad till Telias företagssida (gör man än idag)... Börja om igen och nu är leveransdatumet 6:e november... Ridå!

Fy fan, det är ju mardrömmen. Jag var inne på apple.se också samtidigt och märkte att apple store låg nere längre än till 14.00 och sen byttes texten men var nere ett tag till. Sen tog det 5+ min att ladda varje ny sida. =/ Nu beställde jag på tele2 enligt plan, apple.se var bara backup-planen.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2020-10-22 15:08
Ursprungligen av CharlesDelux:

Wuhoo, avisering från postnord mottagen <3

Har du fått något mer än bara förhandsinformation om att paket kommer? Något om vilken dag?
Jag ser bara förhandsinformation om paket, och att det kommer till ombudet - inte när eller att det ens är inlämnat =/
Och så här står det nu på tele2's orderinfo, jag hoppas verkligen verkligen inte att 2 arbetsdagar gäller för då är det måndag-tisdag. Fick en series 6 i veckan och då var det precis så, 2 arbetsdagar senare efter att den fick denna status, kom den fram. Dock med bud hem då, inte till ombud. Vet inte riktigt varför telefonerna måste gå till ombud men klockan kunde komma hem.

Ursprungligen av josie:

Har du fått något mer än bara förhandsinformation om att paket kommer? Något om vilken dag?
Jag ser bara förhandsinformation om paket, och att det kommer till ombudet - inte när eller att det ens är inlämnat =/
Och så här står det nu på tele2's orderinfo, jag hoppas verkligen verkligen inte att 2 arbetsdagar gäller för då är det måndag-tisdag. Fick en series 6 i veckan och då var det precis så, 2 arbetsdagar senare efter att den fick denna status, kom den fram. Dock med bud hem då, inte till ombud. Vet inte riktigt varför telefonerna måste gå till ombud men klockan kunde komma hem.

"Postnord har hämtat försändelsen och den är på väg" 14:16.
Enligt erfarenhet brukar paketet då anlända dagen efter om postnord inte drabbas av någon driftstörning.

Beställt 14:00 på förbokningsdagen via Webhallen, inte hänt något än så räknar med att det inte kommer nåt imorgon....

Ursprungligen av josie:

Ja, när det gäller beställning från Apple (DHL). Men tele2 kör postnord. Jag hoppas verkligen på att postnords info inte stämmer. För det är inte ens inlämnat och lär i så fall vara framme typ tisdag nästa vecka, om det är som vanligt.

Tror du kan vara lugn (beroende på var du bor iofs). Har alltid fått förhandsinfo samma dag som paketet skickas och då är det i regel framme dagen efter. Vissa gångar har det varit inlämnat/skickat så sent som 20-21 på kvällen.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2020-10-22 22:24
Ursprungligen av Kivrennac:

Tror du kan vara lugn (beroende på var du bor iofs). Har alltid fått förhandsinfo samma dag som paketet skickas och då är det i regel framme dagen efter. Vissa gångar har det varit inlämnat/skickat så sent som 20-21 på kvällen.

Håller tummarna. Nu är det skickat ikväll iaf.
Man är aldrig så otålig som när det är release av telefon. Inte ens på julafton

Ursprungligen av josie:

Håller tummarna. Nu är det skickat ikväll iaf.
Man är aldrig så otålig som när det är release av telefon. Inte ens på julafton

Haha så är det absolut! Trots att jag inte beställt någon (än, väntar på Pro Max) är jag lite småtaggad ?

Fortfarande inga ändringar på min beställning på Webhallen och heller inget kollinummer i posten appen. Förbaskat!

Nu är det nära...

Försändelse på väg från Veddesta till utlämningsstället. Perfekt fredagskväll?

Ursprungligen av De3evil:

Försändelse på väg från Veddesta till utlämningsstället. Perfekt fredagskväll?

Denna kväll har helt klart potential att bli väldigt dregglig!

Ursprungligen av CharlesDelux:

Denna kväll har helt klart potential att bli väldigt dregglig!

Dessvärre verkar whiskeyn få fixa dregel stadiet här och inte iPhone.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2020-10-23 08:34
Ursprungligen av N_Micke:

Dessvärre verkar whiskeyn få fixa dregel stadiet här och inte iPhone.

Kl 08:25 på morgonen?

Ursprungligen av zinned:

Kl 08:25 på morgonen?

Om det vore så väl men får nog vänta tills ikväll

Hämtade ut min för en timme sen.
Den är så vacker så jag blir tårögd!

  • Medlem
  • Malmö
  • 2020-10-23 10:36
Ursprungligen av CharlesDelux:

Hämtade ut min för en timme sen.
Den är så vacker så jag blir tårögd!

Pic or it didn't happen

Ska hämta min nu, så jävla bra dag

Ursprungligen av zinned:

Pic or it didn't happen


Sjukt nöjd.

Bevaka tråden