Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tappar inställningen för "Dölj trådar utan olästa inlägg."

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2020-10-07 11:28

Väldigt ofta (men jag har inte fört bok om *hur* ofta) så tappar forumet inställningen för "Dölj trådar utan olästa inlägg." under Forum>Nya inlägg. Då klickar jag i den igen, men efter några besök är den bortvald igen. Jag har inte hittat något mönster vad som påverkar. Kör uteslutande Safari på MacOS 10.15.

  • Medlem
  • Barentsburg
  • 2020-10-07 11:48

Samma här. Har varit så sen nästan urminnes tider, genom många olika versioner av MacOS.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2020-10-07 11:58
Ursprungligen av frazze:

Väldigt ofta (men jag har inte fört bok om *hur* ofta) så tappar forumet inställningen för "Dölj trådar utan olästa inlägg." under Forum>Nya inlägg. Då klickar jag i den igen, men efter några besök är den bortvald igen. Jag har inte hittat något mönster vad som påverkar. Kör uteslutande Safari på MacOS 10.15.

Är väl cookien som har en viss livslängd och du är då inne för sällan.

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2020-10-07 12:03
Ursprungligen av zinned:

Är väl cookien som har en viss livslängd och du är då inne för sällan.

Tack @zinned för att du tror högt om mina Internet-vanor att hålla mig bort från tangentbordet... Men loggarna på 99mac.se borde indikera att jag är inne på siten fler gånger per dygn...

  • Medlem
  • Malmö
  • 2020-10-07 12:49
Ursprungligen av frazze:

Tack @zinned för att du tror högt om mina Internet-vanor att hålla mig bort från tangentbordet... Men loggarna på 99mac.se borde indikera att jag är inne på siten fler gånger per dygn...

Haha, okej då

Off topic, sorry, men det påminner mig om Ljud i toppmenyn i Finder som alltid försvinner vid uppdateringar och andra större omstarter. Det har varit så i alla år. Hur svårt kan det vara?

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2020-10-08 14:38

Det händer inte mej. Däremot nollställs Underscanning i Bildskärmar.

Ska ta och kika på detta och se ifall jag kan hitta orsaken till att detta händer. Låter ju inte rätt.

Vet du om det händer vid specifika tillfällen, typ som när man loggar ut och in? Eller är det helt slumpmässigt?

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2020-10-22 11:35

Det händer när jag återvänder via mitt bokmärke som pekar på 99mac.se/aktiva. Men inte varje gång vilket har gjort det svårt att felsöka.

1
Bevaka tråden