Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Förbokning iphone 12 (alla varianter)

Tråden skapades och har fått 90 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2020-10-23 12:24

Jag vill också ha min ? Den ska vara på väg till ombudet men inte där ännu.

Webhallen fått in väldigt få enheter enligt supporten...oklart med nästa leverans.

Stor idé med förbokning när det inte räckte att boka 14:00 på startdagen för bokning.

Går utför med Webhallen känns det som...

Nu är den här...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2020-10-23 14:06
Ursprungligen av josie:

Jag vill också ha min ? Den ska vara på väg till ombudet men inte där ännu.

Jag har fått ett pakeeeet ??? men jag får inte ladda upp bild pga över 1MB. Bah.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2020-10-23 14:28
Ursprungligen av josie:

Jag har fått ett pakeeeet ??? men jag får inte ladda upp bild pga över 1MB. Bah.

Menar du att du inte har en genväg i din telefon som automatiskt resizar bilder till valfri storlek? Omg, hur kan du leva utan det?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2020-10-23 14:35
Ursprungligen av zinned:

Menar du att du inte har en genväg i din telefon som automatiskt resizar bilder till valfri storlek? Omg, hur kan du leva utan det?


Skulle önska att 99mac skulle komprimera ner en bild som eventuellt är för stor. Känns som en smidig funktion man kunde ha i ett forum.

Helt galet vilken lur, 12 PRO grafit här. Så jävla premium det bara kan bli!

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2020-10-23 20:39
Ursprungligen av Castel:

Blev ingen egen iår då jag numera har telefon via jobbet. Känns lite konstigt då jag bytt varje år sedan iPhone 4.
Känns även lite skumt att inte ha värsta modellen längre, har en XR idag.

Hur som, har förbokat en åt morsan. Iphone 12 PRO 128Gb Guld. Skall hämta den på Telia imorgon.
Inte fått något SMS ännu, men det brukar ju komma.

Jag får ju iaf installera den, så något har jag iaf att se fram emot.

Bara att lägga in jobbnumret som e-SIM.

Jag förbokade aldrig den här gången och har heller inte uppgraderat sedan iPhone X som jag har nu.

Kollade vid 11 idag på nätet och det fanns ingen 256gb grafit i lager i någon butik.
Ringde Apple store i Täby och alla deras var slutsålda. Måste fått rätt dålig tilldelning.

512gb fanns på webblager hos Netonnet iaf så jag beställde en sådan med expressfrakt och skall få den imorgon till en sån där Instabox ?

Jag får ha mitt roliga imorgon ist för idag alltså ?

Hämtade ut min förbokade på Telia-butiken i förmiddags. Körde beta på min gamla så var tvungen att lägga in den på nya 12 Pro också, annars fick jag inte in backupen.

  • Medlem
  • Gävle
  • 2020-10-23 21:37
Ursprungligen av kenjon:

Bara att lägga in jobbnumret som e-SIM.

Har jobbnumret på SIM-kort i min nuvarande och ett privat som jag eg inte behöver som e-sim. Fungerar kalas.
Har dock ingen lust att köpa en till.

Det jag har svårt att motivera är att köpa en iPhone med privata pengar när jag trots allt får telefon gratis på jobbet.
Får nog fråga lite snällt kanske om man kan få byta istället.

Senast redigerat 2020-10-24 09:38
  • Medlem
  • Gävle
  • 2020-10-23 21:39

Ja hämtade 12 PRO Guld imorse åt morsan.
DRA OCH BADA! Vilken telefon, det bara skriker PREMIUM om den!

Jag kissade fan på mig. Nu har dom verkligen steppat upp känslan.
Ni som bokat en/hämtat en. Grattis!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2020-10-25 19:00
Ursprungligen av Castel:

Ja hämtade 12 PRO Guld imorse åt morsan.
DRA OCH BADA! Vilken telefon, det bara skriker PREMIUM om den!

Jag kissade fan på mig. Nu har dom verkligen steppat upp känslan.
Ni som bokat en/hämtat en. Grattis!

Haha
Jag är skitnöjd med min telefon. Uppgraderade från en iPhone XS dvs 2 år gammal och satan det har gått så lång tid att det känns helt vansinnigt att ha en helt sprojlans mobil. Den känns FANTASTISK och batteriet är super. Batterihälsa var ändå 89% på den gamla men den drog ca 150-160% batteri från morgon till läggdags. Nu drar jag ur laddaren 06.30 och när jag går och lägger mig så har jag fortfarande dryga 50% batteriet kvar utan att ha ens sett på en laddare

Hur har det egentligen varit tidigare år? Hysterisk brist alla tidigare år?

Nu verkar ju ingen eller väldigt få butiker veta när de ens får in nya, står Apple plötsligt på deras dörr med en skåpbil och här har ni ett par nya att skicka ut till era stackars kunder?

Sist jag kollade på köp direkt genom Apple (kanske igår) skulle det bli leverans den 12e november, är det något att utgå ifrån att butiker också får in den då eller är det "två olika världar" med olika leveranser?

Ursprungligen av N_Micke:

Hur har det egentligen varit tidigare år? Hysterisk brist alla tidigare år?

Nu verkar ju ingen eller väldigt få butiker veta när de ens får in nya, står Apple plötsligt på deras dörr med en skåpbil och här har ni ett par nya att skicka ut till era stackars kunder?

Sist jag kollade på köp direkt genom Apple (kanske igår) skulle det bli leverans den 12e november, är det något att utgå ifrån att butiker också får in den då eller är det "två olika världar" med olika leveranser?

Ibland är det mer brist och ibland är det mindre brist.

12an (inte Pro) som jag sneglar på, har leverans 3 november på flertalet butiker jag tittat på, inklusive Apple Store.

Ursprungligen av N_Micke:

Hur har det egentligen varit tidigare år? Hysterisk brist alla tidigare år?

Nu verkar ju ingen eller väldigt få butiker veta när de ens får in nya, står Apple plötsligt på deras dörr med en skåpbil och här har ni ett par nya att skicka ut till era stackars kunder?

Sist jag kollade på köp direkt genom Apple (kanske igår) skulle det bli leverans den 12e november, är det något att utgå ifrån att butiker också får in den då eller är det "två olika världar" med olika leveranser?

Skulle tyvärr gissa på ”olika världar”. Väntar på en Apple Watch från Telenor, beställd 28/9. Apple har just nu bara ett par dagar i leveranstid på min modell, medans Telenor har obekräftad leveranstid och kan inte svara på några som helst frågor om när de får in nästa leverans.

Ursprungligen av Kivrennac:

Skulle tyvärr gissa på ”olika världar”. Väntar på en Apple Watch från Telenor, beställd 28/9. Apple har just nu bara ett par dagar i leveranstid på min modell, medans Telenor har obekräftad leveranstid och kan inte svara på några som helst frågor om när de får in nästa leverans.

Åh fy fasen. Ja detta återstår väl helt enkelt att se hur det slutar.

Spänningen stiger, en betydligt mer positiv grön bock bredvid beställningen på Webhallen istället för ett gult fönster utan bock. Står ju dock att artikeln saknas men får ju hopp iallafall ?

  • Medlem
  • 2020-10-29 12:14

Heller inte fått min telefon från Telia... Stått leverans 2020-11-06 sen jag bokade samma dag som förbokningen startade, men jag tror det först när jag ser det. Vid kontakt med Telia skulle jag haft den denna vecka, vid annan kontakt i mitten av december... Lite irriterande då jag var inne på Elgiganten förra veckan och dom hade telefonen inne men kunde inte göra ett köp med abb då Telia redan förlängt mitt abb när jag förbokade telefonen 16:e okt...

Store i Täby hade många 12or inne. Tog en vit 128GB. Väldigt nöjd med telefonen efter uppackning!

Pro skickad från Webbis

Facit på förbeställning?

Kan ni som fick era nya telefoner på lanseringsdagen berätta vart ni beställde?
Kunde ni beställa/köpa den utan abonnemang av de svenska teleoperatörerna?

Ursprungligen av C-Carlsson:

Kan ni som fick era nya telefoner på lanseringsdagen berätta vart ni beställde?
Kunde ni beställa/köpa den utan abonnemang av de svenska teleoperatörerna?

Reserverade vid klockslaget förbeställningen öppnade hos Telia för att hämta ut på Teliabutiken i Borås. Funkade perfekt med leveranstid lanseringsdagen 23 oktober. Köpte utan abonnemang. Solklara aviseringar veckan innan att min telefon skulle komma i tid.

(Försökte parallellt beställa via Apple, men sajten var seg och kom inte igenom.)

  • Medlem
  • Malmö
  • 2020-11-02 09:51

Jag har ett litet edge case här som jag funderar kring...

Sambon är i stort behov av ny lur då hennes iPhone 7 är helt slut. Hon är inte så brydd om vilken iPhone hon skaffar bara skärmen inte är för liten/för stor så jag tänker vanliga iPhone 12, jag kommer själv att skaffa iPhone 12 Pro Max. Vi har båda Telia som operatör men ingen av oss har någon bindningstid på våra abonnemang och vi har inga planer på att byta operatör.

Jag tittade som exempel på Telias site och ser att man får ca 4000 kr i subvention på en Pro om man binder sig i 24 månader. Jag har länge sneglat på familjeabonnemang hos Telia eller Telenor och där då med obegränsad datatrafik och jag tänker, tror ni att man hade kunnat få till en deal med Telia så att båda våra lurar blir subventionerade om vi väljer att stanna kvar hos Telia, binda oss i 24 månader och hoppa över på ett familjeabonnemang med Telia Mobil Obegränsat?

Vilka fick sina förbokningar av 12/12 Pro på releasedagen?

Jag är nyfiken på vilka som kunde leverera och få sina nya iPhone 12/12 Pro på releasedagen.
Dela gärna era erfarenheter så man vet hur man ska göra på fredag ?

Ursprungligen av zinned:

Jag har ett litet edge case här som jag funderar kring...

Sambon är i stort behov av ny lur då hennes iPhone 7 är helt slut. Hon är inte så brydd om vilken iPhone hon skaffar bara skärmen inte är för liten/för stor så jag tänker vanliga iPhone 12, jag kommer själv att skaffa iPhone 12 Pro Max. Vi har båda Telia som operatör men ingen av oss har någon bindningstid på våra abonnemang och vi har inga planer på att byta operatör.

Jag tittade som exempel på Telias site och ser att man får ca 4000 kr i subvention på en Pro om man binder sig i 24 månader. Jag har länge sneglat på familjeabonnemang hos Telia eller Telenor och där då med obegränsad datatrafik och jag tänker, tror ni att man hade kunnat få till en deal med Telia så att båda våra lurar blir subventionerade om vi väljer att stanna kvar hos Telia, binda oss i 24 månader och hoppa över på ett familjeabonnemang med Telia Mobil Obegränsat?

Det är en bra fråga. Jag har sett samma sak och har samma läge (tänker inte byta operatör och har obundet abb). Jag tänker ta ett obegränsat abbonemang. Det blir samma totalkostnad över 24 månader som ett 30 GB/månad men med bättre rabatt. Sedan så får jag se vad som händer om 24 månader.

Däremot så är det kört med fruns telefon. Hon bytte i maj till en SE

  • Medlem
  • Eskilstuna
  • 2020-11-02 20:13
Ursprungligen av zinned:

Menar du att du inte har en genväg i din telefon som automatiskt resizar bilder till valfri storlek? Omg, hur kan du leva utan det?

Kan du inte beskriva hur man gör?

  • Medlem
  • Malmö
  • 2020-11-02 21:17
Ursprungligen av Hoya:

Kan du inte beskriva hur man gör?

Här har du en, varsågod.

https://www.icloud.com/shortcuts/7f31f8295626...

  • Medlem
  • 2020-11-03 09:17

Wohoo! Äntligen är min telefon på väg. Beställde på förbokningsdagen kl 15.00. Igår fick jag sms av Telia att telefonen är påväg och jag kommer kunna hämta ut den idag.

Ursprungligen av DA77:

Wohoo! Äntligen är min telefon på väg. Beställde på förbokningsdagen kl 15.00. Igår fick jag sms av Telia att telefonen är påväg och jag kommer kunna hämta ut den idag.

Gratulerar! Är du nöjd? Vilken modell blev det?

Måste man hänga på låset kl 14 på fredag för att få telefonen på releasedagen tro? Du som beställde en timme senare fick vänta tills idag, förstår jag dig rätt?

Bevaka tråden