Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Kan ej lägga till e-post adress

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej
Försöker lägga till en gmail adresss i iOS (14.1) egna mail app men får detta meddelande då, vet någon vad det kan bero på och hur man löser problemet?

Har även starta om telefonen utan framgång, ska också säga att jag har lagt till e-post adresser tidigare utan konstigheter men det var bra länge sen nu.

Vad finns alternativa mail appar än Apples egna?

Gmail finns som egen app, och som dessutom stöder push, så att du får allt i realtid.

https://apps.apple.com/us/app/gmail-email-by-...

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2020-10-27 11:32

Det är troligen en bug i Googles egen infrastruktur som gör att någon felhanterare hos dom drar igång och börjar skicka runt dig (din iPhone) för att förklara att något gick snett. Men. Sedan går även den felhanterare åt pipan och börjar i sin tur att skicka runt dig (och din iPhone). Och då klagar Safari (Webkit) på att du skickas vidare fler gånger än det normalt borde göras och flaggar för det.
Med lite tur är detta tillfälligt och fungerar som vanligt några minuter eller en stund senare.Men jag håller med dig: det är jobbigt när även filhanteraren får fel...

Ursprungligen av frazze:

Det är troligen en bug i Googles egen infrastruktur som gör att någon felhanterare hos dom drar igång och börjar skicka runt dig (din iPhone) för att förklara att något gick snett. Men. Sedan går även den felhanterare åt pipan och börjar i sin tur att skicka runt dig (och din iPhone). Och då klagar Safari (Webkit) på att du skickas vidare fler gånger än det normalt borde göras och flaggar för det.
Med lite tur är detta tillfälligt och fungerar som vanligt några minuter eller en stund senare.Men jag håller med dig: det är jobbigt när även filhanteraren får fel...

Jag har forskat lite här och har två andra mobiler som de funkar galant på, så det verkar som att felet ligger specifikt i min mobil.

Märkte också att det är just i iOS egna mail app som de bråkar men i gmail appen är det inga problem.

Senast redigerat 2020-10-27 15:15
  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2020-10-27 15:41
Ursprungligen av Laserturken:

Jag har forskat lite här och har två andra mobiler som de funkar galant på, så det verkar som att felet ligger specifikt i min mobil.

Då skulle jag satsa på att du har cachat data i just den enheten som du borde rensa ut. Lite felaktiga tidstämplar och mobilen kommer att använda fel information.

Ursprungligen av Laserturken:

Märkte också att det är just i iOS egna mail app som de bråkar men i gmail appen är det inga problem.

Den jämförelsen haltar lite, för att gmail-appen har troligen egen lösning/kod för att lägga till konto jämfört med iOS-mail.

Hittade en lösning, följde denna lilla guide.
https://support.google.com/mail/thread/604397...

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2020-10-28 19:14
Ursprungligen av Laserturken:

Hittade en lösning, följde denna lilla guide.
https://support.google.com/mail/thread/604397...

Snyggt jobbat! Då vet vi att blockera cookies inte fungerar när man lägger till konton för Gmail till iOS.

1
Bevaka tråden