Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Amazon öppnar upp sina digitala dörrar i Sverige

Tråden skapades och har fått 17 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Giganternas gigant har nu gjort intåg i Sverige och Amazon.se är nu igång lagom till Black Friday.

Läs hela artikeln här

Ursprungligen av Redaktionen:

Giganternas gigant har nu gjort intåg i Sverige och Amazon.se är nu igång lagom till Black Friday.

Läs hela artikeln här

Ja men, fast nääääää....
Helt enormt vad jag hatar maskinöversatta shoppingsiter. Det blir ju helt enkelt inte så bra. Första sökningen på amazon.se för min del blev "ESP LTD" och mycket riktigt kommer det fram en bunt gitarrer av just det märket. Fast vad fasen är en "ESP LTD TE-1000 Evertune elgitarr, svart naturlig brist"??? "Svart naturlig brist"??? Hade det stått "Black natural burst" hade varenda gitarrspelande svensk fattat men nu blir det bara löjligt.

Ursprungligen av HåkanE:

Ja men, fast nääääää....
Helt enormt vad jag hatar maskinöversatta shoppingsiter. Det blir ju helt enkelt inte så bra. Första sökningen på amazon.se för min del blev "ESP LTD" och mycket riktigt kommer det fram en bunt gitarrer av just det märket. Fast vad fasen är en "ESP LTD TE-1000 Evertune elgitarr, svart naturlig brist"??? "Svart naturlig brist"??? Hade det stått "Black natural burst" hade varenda gitarrspelande svensk fattat men nu blir det bara löjligt.

Haha ja det finns riktigt många bedrövliga översättningar, vi får hoppas de sätter någon människa på att korrigera de där

Kan man välja engelska som språk? Det kan man delvis i alla fall på tyska Amazon.

  • Medlem
  • 2020-10-28 12:46

Emporio Armani mäns bagageutrymme (paket med 3)

Kalsingar med inbyggt bagageutrymme för paketet.

Ursprungligen av Marcus Attefors:

Haha ja det finns riktigt många bedrövliga översättningar, vi får hoppas de sätter någon människa på att korrigera de där

Ja, mitt exempel var ju tydligen långt ifrån värst... https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/qAA6vg/premiarerbjudande-hos-natjatten-massiv-kuk-och-misshandel

Lite tunt sortiment av elektronik. Hittar bara en av Sonys senaste mobiler Xperia L4 sen bara gammal skåpmat med mobiler som få köper längre, men Amazon är dyrast på Xperia L4 jämfört med svenska handlare när jag kollade på prisjakt. Samma med Nokia mest modeller på utgående, inte den nyaste Nokia 8.3 5G eller 3.4 etc... Lite smått besviken. Visst sajten är ny, men inte golvar de Svenska e-handlare utan vidare.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2020-10-28 20:54

Säljer de Volvo Amazon med? Min nuvarande börjar bli lite till åren.

Ursprungligen av P1200VB:

Säljer de Volvo Amazon med? Min nuvarande börjar bli lite till åren.

Den var fin ??? var rädd om den.

Det som är positivt är att de har ett stort utbud av laddare och liknande. Anker bland annat.

  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2020-11-02 09:05

Rätt bra priser på de saker som fanns, av det jag funderat på att köpa. Bland annat en bilkamera med två 1080 kameror, fram och bak, var ca 500:- billigare .se än .uk och .de.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2020-11-05 09:52

Amazon säljer AirPods Pro!

Men det är en pocketbok. Med 44 sidor. För 935 kr.

Kanske man ändå får två, en för varje öga?
Länk

Ursprungligen av IngoX:

Amazon säljer AirPods Pro!

Men det är en pocketbok. Med 44 sidor. För 935 kr.

Kanske man ändå får två, en för varje öga?
Länk

Bland Otterbox alla mobilskal dök det plötsligt upp en Epson bläckrefill:

https://www.amazon.se/OtterBox-77-53947-Symme...

Väldigt dåliga omdömen:
https://se.trustpilot.com/review/amazon.se

Lanseringen känns framstressad. Men det blir förhoppningsvis bättre över tid.

Undrar om det var så bra att Amazon kom till Sverige... enligt mig en riktig skitbutik.
Dåliga översättningar på webbsidan och när man ska betala så är det bara kortnummer som behövs, inte ens CVC och absolut inget BankID.
När man beställer så står på alla artiklar att dom levereras av Amazon och fri frakt gäller. Men ändå delas det upp på 3 olika försändelser, visst det kostar mig inget extra och jag hade nog räknat med att det skulle delas upp.

Sen kommer 3 mail att paketen är skickade till mitt valda paketombud. Men sen får jag avisering på 1 av dem att det finns att hämta på ett helt annat utlämningsställe.
De andra 2 får jag ingen vettig avisering på men iaf ett mail att dom finns på det valda stället. Men där skakar dom på huvudet... -Amazon igen, tyvärr dina paket finns inte här.
Rotar i mailen och hittar spårningsnummer som går att söka i Postnord-appen. Det visar sig att alla 3 paket är på det andra ombudet. Nu återstår bara att se om jag får ut dom, verkar som bara 1 har möjlighet att identifiera med BankID så de andra 2 har nog fel namn eller något.
Det stället jag hade valt har jag gångavstånd till men dit paketen skickades måste jag ha bil. Inget större problem för mig men kunde varit för vissa personer.

Att man sen hittar produkter som är rena kopior á la Wish på en "svensk" butik är ju riktigt dåligt.
Jag gissar att Amazon kommer ha en del missnöjda kunder och en del missnöjda paketombud efter BlackFriday och julhandeln.
Nu har jag testat iaf och jag kommer nog inte beställa där mer.

Beställningen av MagSafe laddaren funkade för mig. Men rörig sida. Är det Kina prylar typ AliExpress eller inte? Jag tror de har några månader på sig att fixa till allt. I annat fall kanske det blir som när E-bay skulle slå stort i Sverige. Det blev bara Tradera av allt i slutändan, och E-bay försvann.

Jag säger inte att jag aldrig ska beställa igen. Men så mycket bättre än Fyndiq, CDOn etc.. känns de inte. Det verkar så i andra länder också. De har slagit stort i USA och där de var tidigt ute. Men e-handel generellt är nu en mogen marknad. De har haft svårt att ta stora marknadsandelar där de har kommit sent. Typ Italien och Nederländerna.

Jag köpte Spigen-skal till min mobil billigare än från Tyskland. Fast paketet skickades från Tyskland ändå...

  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2020-12-11 11:00

Min senaste beställning från Amazon.se var två prylar från samma leverantör, ändå kom ett paket från Tyskland och det andra från England. det från Tyskland var en dag senare och inget av dem dök upp i Postnords app.
Jag kunde lägga till det ena, från Tyskland, och hämta ut, men det Engelska paketet står det att det är på väg i appen trots att jag fått avi.

Det verkar som att amazon.se inte är helt färdigt och att de stressat fram det inför jul och Brexit.

1
Bevaka tråden