Undrar om det var så bra att Amazon kom till Sverige... enligt mig en riktig skitbutik.
Dåliga översättningar på webbsidan och när man ska betala så är det bara kortnummer som behövs, inte ens CVC och absolut inget BankID.
När man beställer så står på alla artiklar att dom levereras av Amazon och fri frakt gäller. Men ändå delas det upp på 3 olika försändelser, visst det kostar mig inget extra och jag hade nog räknat med att det skulle delas upp.
Sen kommer 3 mail att paketen är skickade till mitt valda paketombud. Men sen får jag avisering på 1 av dem att det finns att hämta på ett helt annat utlämningsställe.
De andra 2 får jag ingen vettig avisering på men iaf ett mail att dom finns på det valda stället. Men där skakar dom på huvudet... -Amazon igen, tyvärr dina paket finns inte här.
Rotar i mailen och hittar spårningsnummer som går att söka i Postnord-appen. Det visar sig att alla 3 paket är på det andra ombudet. Nu återstår bara att se om jag får ut dom, verkar som bara 1 har möjlighet att identifiera med BankID så de andra 2 har nog fel namn eller något.
Det stället jag hade valt har jag gångavstånd till men dit paketen skickades måste jag ha bil. Inget större problem för mig men kunde varit för vissa personer.
Att man sen hittar produkter som är rena kopior á la Wish på en "svensk" butik är ju riktigt dåligt.
Jag gissar att Amazon kommer ha en del missnöjda kunder och en del missnöjda paketombud efter BlackFriday och julhandeln.
Nu har jag testat iaf och jag kommer nog inte beställa där mer.