Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iPhone 12 Mini kommer endast kunna laddas med 12 Watt med MagSafe

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Senaste dokumenten från Apple visar begränsningar för iPhone 12 Mini och hela iPhone 12-serien om man laddar med MagSafe tillsammans med tillbehör.

Läs hela artikeln här

12 mini har ett mindre batteri än de andra 12:orna och kommer ladda tillräckligt snabbt med 12W. Om man laddar snabbare kommer man slita på batteriets livslängd.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2020-11-03 23:20

EN fundering, på flera produktbilder, som den som används till denna artikel, är MagSafe grå. Men har det sagts något om att en grå ska komma eller varför man ser bilder på en grå?

Ursprungligen av xms67:

EN fundering, på flera produktbilder, som den som används till denna artikel, är MagSafe grå. Men har det sagts något om att en grå ska komma eller varför man ser bilder på en grå?

Från Apples hemsida.

Ursprungligen av C-Carlsson:

12 mini har ett mindre batteri än de andra 12:orna och kommer ladda tillräckligt snabbt med 12W. Om man laddar snabbare kommer man slita på batteriets livslängd.

Snabbladdning sliter alltid mer på batteriet. Man kan till och med återställa viss batterikapacitet genom att börja ladda långsammare än tidigare. Idealet är att ladda med 5 Watt inom cirka 40 och 80 procent (både över- och underladdning sliter). Men det är förstås inte så realistiskt för väldigt många.

https://batteryuniversity.com/

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2020-11-05 23:31
Ursprungligen av CekariYH:

Men de jag sett via tuben ser mycket vitare ut. Eller..?

Ursprungligen av xms67:

Men de jag sett via tuben ser mycket vitare ut. Eller..?

Fråga inte mig

1
Bevaka tråden