Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Rykte: Tre MacBooks med Apple Silicon kommer lanseras

Tråden skapades och har fått 14 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Tidigare rykten har skvallrat om att en MacBook med 12 tums skärm skulle lanseras men nu menar Bloomberg att det blir tre andra MacBooks som blir först ut med Apple Silicon.

Läs hela artikeln här

Ja, Mac Pro är verkligen för stor. De kanske kan göra den mindre, och kanske som en cylinder i formen. Hade säkert blivit bra.

Är detta sant, och att det dessutom sitter Face ID på dem, så blir det MBP 16"-köp av mig nästa år...!

Wow! Jag väntar som barn på julafton att nya Apple Silicon iMac ska komma ut. Hoppas att de berättar alla fall om nya lanseringar av iMac på eventet den 10.11.
Ganska ovanligt om de verkligen släpper Mac Pro bland de första desktoppare! Det trodde många skulle vara bland de sista att ges ut. Däremot den mindre iMacen fick nästan inga nya bitar i sig, så den måste vara bland de första att komma ut. Hoppas verkligen att den kommer att vara en 24-tummare, för den storleken skulle vara alldeles lagom för mina behov, även mindre skulle räcka, men gärna med ny design och några förbättringar mot nuvarande modell.
Priset kan vi bara sig om än så länge, men en god vän i Finland trodde att de skulle vara lite dyrare i början och sen skulle priset sjunka en aning med tiden. Har ingen aning varifrån hans uppgifter härstammar ifrån, men det kan mycket väl bli så.

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2020-11-03 11:24

Lite nyfiken... ni som längtar efter en iMac med Apple Silicon, vad exakt är det som lockar?

Som jag ser det är fördelen med Apple Silicon framför allt i bärbara enheter med längre batteritid, men för en stationär dator? Förväntar ni er bättre prestanda, mindre formfaktor, eller vad?

Eller är det helt enkelt att ni behöver en ny iMac och inte vill köpa den sista Intel-versionen utan hoppa på det nya tåget istället?

  • Medlem
  • International user
  • 2020-11-03 11:50
Ursprungligen av Vassius:

Lite nyfiken... ni som längtar efter en iMac med Apple Silicon, vad exakt är det som lockar?

Som jag ser det är fördelen med Apple Silicon framför allt i bärbara enheter med längre batteritid, men för en stationär dator? Förväntar ni er bättre prestanda, mindre formfaktor, eller vad?

Eller är det helt enkelt att ni behöver en ny iMac och inte vill köpa den sista Intel-versionen utan hoppa på det nya tåget istället?

En bättre arkitektur än x86. Har aldrig gillat x86 absolut sämsta arkitekturen av alla de processorer som kommit i min väg. Sluta helt intressera mig för processorer när Apple tvingades byta till x86.

Jag hopps på mer effektiva datorer, göra mer med mindre samt att hoppeligen Apple ska även kunna konkurrera med prestandan på sitt kisel, inte enbart med optimeringar.

Men det kan ? sig också.

Jag misstänker att de två första MacBook (gissningsvis 13" MacBook och MacBook Air) är Apple Silicon-baserade macar, medan den tredje sista 16" MacBook Pro är intel-baserad (Det har läckt rykte om en uppdaterad BootCamp för 2020 16" MacBook Pro [BootCamp fungerar som bekant endast för intel-baserade maskiner – såvida Apple inte gör något rejält dramatiskt]). Dessa modeller tror jag lanseras den 10 nov (med eventuell senare säljstart). Någon gång under år 2021 lanseras 16" MacBook Pro med Apple Silicon.

Hoppas på en ny 12,a. Jag har en 13"MBP -14 som är förbrukad (skärm/batteri) och har använt iPad mini 2 och 5 i några år. Men jag kan inte se iPaden som ersättare till laptop, så en 12,a skulle passa mig perfekt i storlek och vikt. Var såå nära att köpa en 12,a sist.

Hade en 12 med lilla mobil processorn. Problemet med den var att både barnens iPads och min iPhone var vassare än den.

Jag hoppas på en prestanda skillnad mellan iPad och MacBook till Macbookens fördel.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2020-11-04 11:07

Jag hoppas på en MacBook utan touchbar. Med Apples eller Intels processor, spelar ingen roll. Är det att hoppas för mycket??

Ursprungligen av timofej:

Jag hoppas på en MacBook utan touchbar. Med Apples eller Intels processor, spelar ingen roll. Är det att hoppas för mycket??

Jag tror att Touchbaren är här för att stanna. De gav oss tillbaka Escape-tangenten, men mer får vi nog inte.

Det är vad jag tror i alla fall.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2020-11-04 11:19
Ursprungligen av carlsson:

Jag tror att Touchbaren är här för att stanna. De gav oss tillbaka Escape-tangenten, men mer får vi nog inte.

Jag tror att du har rätt men hoppas att du har fel.

  • Medlem
  • Barentsburg
  • 2020-11-04 11:38

Jag tror nog inte på Touchbar på MB, bara för MBP, det måste synas att det skillnad på maskinerna.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2020-11-04 15:02

Apple är duktiga på namn och marknadsföring. Detta handlar om en Apple CPU och inget annat, men enligt Apples policy så får inga tekniska termer användas i kommunikation på högre nivå mot kund. De ska döpas om av Apple till något enkelt ord, som sedan ska förknippas med dem.

Senast redigerat 2020-11-04 15:29
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2020-11-08 10:10

Hoppas absoluta att det INTE blir en ny Macbook Pro 16" - köpte ny i augusti.

Borde inte modeller MacBook och MacBook Air där en energisnålare CPU kan förlänga batteritid och prestandan var ett bra tips.

1
Bevaka tråden