Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Förbokning iphone 12 (alla varianter)

Tråden skapades och har fått 90 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • 2020-11-04 11:40
Ursprungligen av C-Carlsson:

Gratulerar! Är du nöjd? Vilken modell blev det?

Måste man hänga på låset kl 14 på fredag för att få telefonen på releasedagen tro? Du som beställde en timme senare fick vänta tills idag, förstår jag dig rätt?

Grymt nöjd! Inte lika nöjd med Apples Silikonfodral dock, kändes skönare på min tidigare iPhone XS... Det blev en iPhone 12 pro Silver 256gb. Jag hängde på låset 14.00 men Telia's sida strulade ordentligt för min del och innan jag äntligen kunde beställa hade klockan blivit 15.00 och jag missade första skeppningen. Fick den som sagt igår som sagt.

Någon här som beställt från Halebop och fått sin lur? Jag var lite sen på bollen och beställde min iPhone 12 pro 128gb graphite natten mot lördag 17/10. Inte fått
Något förväntat leveransdatum ännu...börjar bli otålig.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2020-11-07 08:50
Ursprungligen av zinned:

Tack!

Tänkte det kan vara kul att hålla den hår tråden igång även med oss som bokade Pro Max eller Mini.

Jag beställde Pro Max 256 Blå från Telia. Sent pga att jag ändrade färg av telefon, vilket var igår.
Beräknad leverans 4/12.

Erfarenhet hos Telia tidigare år är att de ofta får loss sent beräknade telefoner tidigare av Apple, får se hur det blir i år.

Ursprungligen av theplague:

Tänkte det kan vara kul att hålla den hår tråden igång även med oss som bokade Pro Max eller Mini.

Jag beställde Pro Max 256 Blå från Telia. Sent pga att jag ändrade färg av telefon, vilket var igår.
Beräknad leverans 4/12.

Erfarenhet hos Telia tidigare år är att de ofta får loss sent beräknade telefoner tidigare av Apple, får se hur det blir i år.

Kul! Jag beställde en Pro Max 256GB Grafit från Telenor. Fick uppdatering idag med beräknad leverans på fredag 13/11 ??

Beställde pro max grafit 256gb från Halebop, klar ca 14:00:30 och har enl nuvarande uppdatering 1-2v leveranstid. ?

Jag beställde en blå 256gb max ifrån Elgiganten, strax innan 14, jobbade natt, så jag ställde klockan på 13.50, men när jag väl placerade mig framför datorn vid 13.55 så var förbokningarna redan öppna. Elgiganten listar ju fortfarande 100+ i weblager på typ alla max enheter, så jag får väl förutsätta att de får in fler än vad de har bokningar för?

Skulle väl vara gött att få en ny lur på fredag, men med tanke på hur många upprörda köpare av Xbox Series X som skriker på dem på deras facebook-vägg, för att de inte skickade konsollerna i tid. Så vågar jag inte alls räkna med att få en telefon denna veckan. Utan min 8 Plus får säkert ge några cykler till helt enkelt.

btw, nästan aldrig handlat ifrån elegigantens webshop, utan bara i butik. Men jävlar vilken usel support de verkar ha just nu. Chatten leder bara till en bott oavsett tid på dygnet, de uppmanar att man ska ringa och sitta i telefonkö. Deras mailadress är oerhört gömd.
Så enklaste sättet verkar vara att skriva publikt för alla att läsa, på deras facebooksida och hoppas på svar. Hittar ingen info om hurvida de svarar på PM på fejan heller.

Men vilket företag har liksom inte en tydlig mailadress för supportärenden liksom?, där båda parter kan svara i mån av tillgänglighet och tid.

Beställde en ProMax 256hg från Apples hemsida. Stod att jag får den på mån den 16:e....
Bor i Umeå så det är alltid en dags extra pålägg, hade jag bott mer söderut hade jag säkert fått på fredag.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2020-11-11 21:42

Har en 256 GB grafit PM som förhoppningsvis väntar på mig hos Telia samt en som finns för uthämtning på Apple Store på fredag. Så länge Telia inte sjabblar så får Apple ge mig pengarna tillbaka för den på Apple Store.

Jag beställde en Vit Mini 128 på apples hemsida och de säger att jag ska få den på fredag.

Ska komma en blå ProMax 256 imorgon... bara hoppas att de inte ändrar leveransdatumet

Ursprungligen av dvalfrid:

Ska komma en blå ProMax 256 imorgon... bara hoppas att de inte ändrar leveransdatumet

Beställt från var och när?

Ursprungligen av theplague:

Beställt från var och när?

Beställde från Apple Store fre den 6 november.

  • Medlem
  • 2020-11-12 12:30

Nu är min Pro Max beställd från Apple 6/11 snart på väg från Eindhoven med leverans i morgon

Fick precis SMS från Telenor att telefonen är skickad och på väg till butik. Ser lovande ut för uthämtning imorgon!

Lönade sig att ha beställt 30 sek efter 14. Skickad från halebop idag och troligen leverans imorgon fredag

Meddelandet man väntat på!

Ursprungligen av jensklas:

Lönade sig att ha beställt 30 sek efter 14. Skickad från halebop idag och troligen leverans imorgon fredag

Ingen uppdatering på försändelsen alls.. börjar undra om jag verkligen får den idag. Inte ens passerat terminal i Sthlm enl PostNordappen ?

12 mini kom nu. Gud vilken härlig storlek o vikt. Helt perfekt anser jag.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2020-11-13 22:25
Ursprungligen av C-Carlsson:

12 mini kom nu. Gud vilken härlig storlek o vikt. Helt perfekt anser jag.

Senaste tillskottet

Ursprungligen av CharlesDelux:


Sjukt nöjd.

Är det New York jag ser i bakgrunden?

Har sett att en del (på Swedroid forumet) har fått lite gulaktig skärm på iPhone 12 Mini, nån annan fick en enhet där touchen på displayen inte funkade. Så är det bättre vänta ett tag om det är problem med den första batchen som går ut?

Ursprungligen av johnh3:

Har sett att en del (på Swedroid forumet) har fått lite gulaktig skärm på iPhone 12 Mini, nån annan fick en enhet där touchen på displayen inte funkade. Så är det bättre vänta ett tag om det är problem med den första batchen som går ut?

Det brukar alltid förekomma denna typ av meddelanden efter varje släpp

  • Medlem
  • Munkedal
  • 2020-11-15 17:33

Ingen förhandsbokning men beställde en blå iPhone 12 128 GB från Telia igår och den ska komma 18 december.

Beställde 12 Mini, svart från halebop igår, fick meddelande att den var skickad i dag. Snabba ryck.

Någon här som beställt iPhone 12 mini från webhallen.com och fått leverans?

Jag beställde en blå mini kl 13.59 på lanseringsdagen men har inte hört något.

fick just min vita pro max. sweet baby jesus, snygg är den

  • Medlem
  • Munkedal
  • 2020-11-28 12:53
Ursprungligen av Marco:

Ingen förhandsbokning men beställde en blå iPhone 12 128 GB från Telia igår och den ska komma 18 december.

Fick den i torsdags 3 veckor och en dag innan beräknat och har precis installerat den. ?

Ursprungligen av theplague:

Tänkte det kan vara kul att hålla den hår tråden igång även med oss som bokade Pro Max eller Mini.

Jag beställde Pro Max 256 Blå från Telia. Sent pga att jag ändrade färg av telefon, vilket var igår.
Beräknad leverans 4/12.

Erfarenhet hos Telia tidigare år är att de ofta får loss sent beräknade telefoner tidigare av Apple, får se hur det blir i år.

Ett par dagar efter jag skrev det där fick jag uppdatering om beräknad klar 11/12.
Hela tiden har infon i länken man fick via sms-bekräftelsen vid beställningen sagt ”Status: Tillfälligt slut”. Nu är det ändrat till ”Under bearbetning”, utan någon uppdatering av datum, men vågar man hoppas att den kommer på fredag?

Ursprungligen av theplague:

Ett par dagar efter jag skrev det där fick jag uppdatering om beräknad klar 11/12.
Hela tiden har infon i länken man fick via sms-bekräftelsen vid beställningen sagt ”Status: Tillfälligt slut”. Nu är det ändrat till ”Under bearbetning”, utan någon uppdatering av datum, men vågar man hoppas att den kommer på fredag?

Haha idag ändrad till tillfälligt slut igen ?

Bevaka tråden